Re: Reconstructie Aalst
Wat nog zo ongelooflijk lijkt is de getuigenis van die oudere man die naast de bende op de autostrade reed. Hoe kan die in godsnaam dat gezicht zo gedetailleerd beschrijven? Test het uit, bij nacht op de autostrade, herken je met moeite het merk van de wagen, laat staan de chauffeur.
Inderdaad, zeker als het donker is en tegen een snelheid, tenzij er een lichtje brandde maar die kans lijkt mij klein. Ze hadden beter kuros onder hypnose genomen, die heeft ze gezien face to face. Ik begrijp het soms toch niet waarom ze sommige pistes laten liggen, anderzijds denk ik toch dat dit alles in richting van kuros gaat draaien, het minste wat ze kunnen doen is het onderzoeken.
De Waalse versie van de reconstructie toont nog duidelijker hoe sterk de gangsters op elkaar ingespeeld waren.
Inderdaad, de Waalse versie heeft een beter beeld van het buiten komen richting uitgang parking en de stand van rijkswacht en Eddy Nevens. Wat Nevens betreft: Het voertuig trok op en verlaat de parking in een bocht, heel moeilijk te zeggen of hij al dan niet iemand raakte. Natuurlijk wordt die mogelijkheid kracht bij gezet door de voorbij rijdende auto in het bos, daar lag iets of iemand op de grond en de anonieme getuige die iets zag aan het stort.