291

Re: Juan Mendez

Zeg toch gewoon Nicolas Karafilis, Coconut. The End, is die persoon dezelfde als diegene uit het pv nr. 1495/86?

292

Reacties kruisten elkaar. Wie dan wel?

293

Het is een goede kennis van Mendez waarvan de naam niet op het forum staat. Het heeft ook geen zin om die naam te plaatsen want buiten dat het een kennis is is er niks anders dan dat te zeggen over die persoon.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

294

OK en waar kan je dat bewust PV dan vinden?

295

Logisch toch in het Mendez dossier. Interessanter is te weten waarom Mendez dit zegt!

296

Dat beetje logica had ik ook ja, dus stel ik mijn vraag opnieuw, waar werden stukken uit het dossier Mendez gepubliceerd?

297

Dit zit in het Mendez dossier nogmaals en dit is niet gepubliceerd. Maakt je daarover geen zorgen blijkbaar is er veel niet geweten en zowel in het bende dossier of het Mendez dossier zal je er ook niet veel over vinden. Het blijkt nogal explosief te zijn zodat het er uit gehaald is of nooit in gekomen is zelfs.

Er wordt verkeerdelijk gedacht dat het te vinden is in gerechtelijke dossiers of banditisme dat is niet zo. Het zit hoger dan die niveaus daar moet gekeken en gezocht worden.

298

Dat is inderdaad zeer explosief ja. Want dat wil zeggen, indien dit stuk wel in het dossier zat of zit, er een duidelijke connectie is tussen de twee dossiers, hetgeen door bepaalde magistraten ontkend werd. En indien dit stuk niet in het dossier zat, maar in het bezit was van X, X daarvoor zwaar gestraft had kunnen worden voor ontvreemding of belemmering. Aan de juristen hier, ga ik dan te ver als ik zeg dat op basis van zo'n stuk de zaak Mendez terug heropend zou kunnen worden?

299

Was het onderzoek naar Waver zonder inmenging of manipulatie geweest dan waren ze ook in de buurt van Mendez uitgekomen. Het begint in Waver in de context van de overlapping tussen beide dossiers.

300

Er wordt hier weer onnodig mysterieus gedaan. Die "N.K." is Nathalie Knaepen, de minnares van Mendez. Haar naam staat ook in het boek van Paul Ponsaers. Het gaat hier ook om een verklaring van de vriendin van Mendez en komt dus niet uit de mond van Mendez. Ze verwijst naar een gesprek met Mendez in de zomer van 1983. Het was een simpele amoureuze babbel. Het komt erop neer dat Mendez dacht dat het vroeg of laat, gelet op buitenlandse toestanden, daar op kon uitdraaien en Knaepen vond dat erg dat hij dat zei. Zij antwoordde: stel dat het je eigen kinderen waren. Meer was het dus niet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube