Re: Alain Vincx
Ik zou er niet teveel van verwachten. Er werd duidelijk gezegd dat er bij elke verdachte dna zou worden afgenomen. Vinckx is gewoon een van de honderden.
Elke keer blijven we hopen op dé doorbraak. En zoals eerder gezegd, zeker hier, moeten we daar blijven in geloven. Dit is wat dit forum drijft. Uit respect en moed voor de slachtoffers. Mijn hoop hierover is nooit verloren gegaan ondanks de polemiek die sommigen hier -al dan niet bewust- proberen blijven te veroorzaken.
Je hebt gelijk Django68. De naam van Vincx gaat al langer rond op het forum en dus ook zeker bij de speurders... Ik herhaal nog even een eerdere post.
Je mag ook absoluut niet vergeten dat we hier op het forum - uiteraard - heel veel informatie ontbreken omdat het - nogmaals - onderzoek nog steeds lopende is. Iets uitsluiten is ook een bron van informatie en nodig voor de onderzoeksdaden te verduidelijken op het eventuele proces. Stel bijvoorbeeld dat je met een spijtoptant zit, die -als louter getuige bij het begraven van een -voor hem/haar onbekend lijk- in ruil voor de bekentenis van waar het lijk begraven is/was strafvermindering beoogt...
Getuigenis niks meer waard. De forensische wetenschap kan - zo nodig - echt wel aantonen dat er - langere tijd - een lijk begraven geweest is, daar waar deze getuige de plek aanwees.
Huil niet met de wolven in het bos! Nog 5 jaar
4 jaar
en dan kan/mag je je botte opmerkingen over het Gerecht en hun onderzoeksdaden stellen, zoals ik er al wat mogen lezen heb hierboven. Nu moet je hen nog steeds het voordeel van de twijfel hierover gunnen, want het onderzoek loopt nog steeds. Daarom kunnen ze niet vrijuit praten over bv waarom exact er in Pecrot gegraven werd... Uit respect voor de vele slachtoffers en hun naverwanten. Uit hoop dat (een deel) van de waarheid nog steeds aan het licht zal komen.