Bedankt gloacoster, ik wist niet hoe Deprêtre er toen uit zag en dat hij dit was.
In Aalst zou er ook een Mercedes aanwezig aanwezig geweest zijn (aan de achterkant) met daar in mogelijk een 4de dader (mogelijk Philippe De Staerke, die herkend zou zijn). Die (grijze) Mercedes zou voor de aanslag ook gespot zijn op de snelweg rijdend richting Aalst vlak achter de Golf Gti. In Aalst zijn ook geruchten van de aanwezigheid van een tweede Golf GTi en een Ford Taunus.
Er zijn dus indicaties dat er tijdens de aanslag op Aalst (veel) meer mensen van de Bende aanwezig waren dan louter de 3 in de Golf Gti die schietend naar binnen liepen.
Er postte ook iemand eerder iemand hier dat er een getuige 2 Golf Gti's gezien zou hebben kort voor de aanslagen in Eigenbrakel & Overijse. Waar? Wanneer juist? Vraag mij dan af.
Dat de daders er (min of meer) identiek uit zagen hoeft op zich niets te betekenen want er wordt aangenomen dat er meerdere teams waren (dus ook meerderere reuzen, meerdere killers...) Lammers heeft dit ook geïnsinueerd en Philippe De Staerke schreef in zijn 'bekentenis' (waarvan ik vermoed dat die wel eens meer waarheid kan bevatten als men denkt) over 12 mensen (3 teams van 3 bv. met nog 3 extra mensen waaronder een mecanicien). De bende was dus perfect in staat om de aanvalsteams (van 3) er identiek uit te laten zien qua klederdracht en zo.
Over ballistiek ken ik niets, van wat ik begrijp is dat men kan zien dat als kogels van hetzelfde type (zelfde fabrikaat, zelfde bouwjaar, zelfde type) uit een identiek, maar ander, wapen afgeschoten zijn dat dit toch niet uit hetzelfde wapen kwam. Dus als in 2 wapens zou kopen van exact hetzelfde merk en met exact dezelfde soort kogels zou gebruiken, dan kan men toch zien dat ik met 2 wapens schoot en niet met hetzelfde? Klopt dit? Hoe ze dat kunnen zien snap ik eerlijk gezegd wel niet.