Re: Vragen
Ik weet dat dit misschien een lugubere vraag is maar is er bekend van alle slachtoffers welke de exacte doodsoorzaak was? Hier lees ik ook extreem geweld maar was er werkelijk lang lijden bij de meeste slachtoffers? Ook de overlevenden lijk David Van de Steen heeft ongetwijfeld een zeer pijnlijke revalidatie doorgemaakt, maar was dit met voorbedachtheid? Ik denk af te kunnen lijden uit hetgeen ik vernam dat hij ook moest sterven gegeven het feit dat er meerdere keren op hem is gevuurd.
Maar het feit dat je meerdere schoten krijgt te verduren maakt het lijden niet noodzakelijk langer. Het spreekwoordelijke genadeschot om iemand uit zijn lijden te verlossen. Ik las ergens dat een slachtoffer een kogel kreeg die door het hoofd richting organen werd afgevuurd. Dit lijkt me toch om onnodig lijden te vermijden. Een ander slachtoffer kreeg 11 kogels in en rond de niersteen, ook dat lijkt me een zeer snel einde.
Riot gun dient om zoveel mogelijk schade te maken en zodoende om iets of iemand snel af te stoppen maar ging men niet op de nog in leven zijnde slachtoffers af om ze dan met meerdere schoten af te maken om zo lijkt me het lijden te verkorten?
Niet helemaal mee eens. Als je gaat schieten tijden een overval weet je dat er mensen ernstig gewond gaan raken, zeker met het wapentuig wat ze gebruikte. Echter zijn veel van hun slachtoffers "afgemaakt" (als ze niet al dood waren) met een .22 achter hun oor. Een methode die zeer doeltreffend en pijnloos is. De "enige" twee slachtoffers die echt op beestachtige/sadistische wijzen zijn afgemaakt zijn José Vanden Eynde en de hond uit de garage.