De meningen zijn nog steeds zeer verdeeld over of Bouhouche is verongelukt, vermoord of nog springlevend. Er zal wel nooit uitsluitsel komen, denk ik. Maar ik weet ook niet of het echt heel belangrijk is, in de eerste twee gevallen kan Bouhouche zeker niet meer ter verantwoording geroepen worden, en als hij onder een andere naam nog zou leven waarschijnlijk ook niet, dan moeten ze toch eerst maar eens uitzoeken hoe hij nu heet en waar hij zit.
Zoals bijv. Leo al zei, we mogen aannemen dat ook Madani Bouhouche maar een gewone soldaat was, die handelde in opdracht van machtige mensen. Zeker, zijn naam is één van de belangrijkste in dit dossier, en ik twijfel er niet aan dat hij een grote rol speelde in het praktische gedeelte van de bende, maar hij heeft het niet voor z'n eigen plezier gedaan. Denk aan de getuigenis van P. Ghijsels dat Bouhouche in de gevangenis zeer bang was voor iets of iemand, en zei Bouhouche niet ooit eens tegen een speurder, Doraene dacht ik, dat hij altijd nog liever 20 jaar gevangenisstraf kreeg dan een nekschot.
Dus misschien moeten we ons maar niet te druk maken over het uiteindelijke lot van Madani Bouhouche, bereikbaar is hij in ieder geval niet meer, en was hij toch ook maar een radertje in het hele systeem. Wel een belangrijk radertje, dat geloof ik wel, maar wat we kennen als 'Bende van Nijvel' was ongetwijfeld veel meer dan alleen Madani Bouhouche.