Ik ben zeker geen superfotoshopper en een bril eraf shoppen ... ik zou niet weten hoe. Toevallig dat ik vanavond wat met die foto bezig was en de berichtenstroom opmerkte. Nu is het gevaarlijk om foto's te gaan bewerken, zeker als ze van een dergelijke slechte kwaliteit zijn en andersom is de foto van zo'n slechte kwaliteit dat je hem toch wilt bewerken.
Het is de linkerzijde (voor ons rechts) van zijn gezicht die zo overbelicht is, ook zijn haar is vertekend door het licht. Dus wat ik heb gedaan is dat ik het gezicht heb gekanteld en precies tot in het midden heb gecropd, vervolgens heb ik de rechterzijde (voor ons links) van zijn gezicht gespiegeld. Ik moet waarschuwen dat bijvoorbeeld het oor niet goed is, zijn linkeroor stond beter op de foto, het rechteroor lijkt (op het origineel dus) wat afgezaagd. Maar vooral van zijn haardos krijg je een beter beeld, knijp je ogen een beetje dicht en vergelijk zo nu en dan met het origineel... dan krijg je wel een beetje beeld van hoe die eruit zag.
Verder sluit ik me aan bij het verzoek aan het CBW om er een professionele forensische fotoshopper op te zetten en ik zou ze eveneens willen oproepen om ook die 2e foto te openbaren, evt met andere personen er vanaf geknipt.