Re: Beersel: 23 December
@Insider
Wat er precies gebeurd is bij de Colruyt in Nijvel stond me nog helder voor de geest, dus daar hóéfde ik me ook niet meer in te verdiepen om te weten wat er zich precies afgespeeld heeft. Ik heb daar destijds nog iets over geschreven, weet ongeveer nog wel wat, maar kijk daar nu heel/iets anders tegenaan. Het beste punt dat ik toen wist te maken was dat je aan het feit dat men geprobeerd had om de lijken te verstoppen kon aflezen dat de inbraak ná de moorden moet hebben plaatsgevonden, want anders was daar immers geen reden toe geweest. Men had ze zelfs nog beter willen verstoppen dan hen uiteindelijk gelukt is, dus dan heb je écht wel een goede reden gehad om geen onnodige pottenkijkers te willen. De verstopactie is dan ook geheel tegenstrijdig met de hypothese dat de daders bewust de confrontatie met de rijkswacht gezocht hebben, zoals ik hier ook weleens heb horen beweren. Ze hadden het allemaal zó goed voorbereid dat ze heus wel geweten moeten hebben dat er een stil alarm op die tent zat en het dus niets anders dan een bewuste actie kón zijn. Als ze het niet geweten hebben maakt hen dat wel meteen een stuk amateuristischer natuurlijk, wat niet in het plaatje past bij het ultra professionele complot dat velen van jullie bij deze bende voor ogen hebben, dus is het niet zo gek dat jullie dit soort onzinnige verklaringen/hypotheses weten te bedenken. Het feit dat ze hebben geprobeerd om de lijken te verstoppen toont duidelijk aan dat ze géén pottenkijkers wilden en dus ook géén politie bij deze zaak wilde betrekken. Als je dát niet (in)ziet dan heeft het totaal geen zin meer om hier nog met jou over te praten, maar daarmee moet je dus óók toegeven dat ze best wel amateuristisch waren. Zo'n gigantisch moordcomplot, dat zich over vele jaren uit zou moeten gaan strekken, en dan zúlke fouten maken??
Ga anders nog even goed naar je eigen theorie kijken, om te zien hoe dit feit er precies in past, dan hoor ik aan de hand daarvan wel wat ik nog méér zou moeten weten over de inbraak in Nijvel. Is er iets wezenlijks aan mijn aandacht ontsnapt waardoor hetgeen jij erover beweert tóch waarschijnlijker is?
Als dat zo is dan hoor ik het graag, maar je moet je daarbij wel beperken tot de aangetroffen sporen, want dat doe ik ook. Ik ga niet mee in allerlei complottheorieën om tot een oordeel daarover te kunnen komen, althans niet voordat je (me) vanuit het sporenonderzoek duidelijk/aannemelijk kunt maken waarom het hier een huurmoord moet betreffen en geen roofmoord. Pas dán zal ik je (vast heel gecompliceerde) theorie serieus gaan onderzoeken en/of overwegen dit te doen, want vooralsnog wijzen voor mij alle tekenen op roofmoord. Sporeninterpretatie is ook het enige dat werkt om een zaak op te lossen natuurlijk, op deze interpretatie wordt dan een hypothese gebouwd en die gaat men onderzoeken. Als dit onderzoek geen bevredigende resultaten oplevert dan gaat men terug naar de tekentafel om een andere interpretatie voor de feiten te vinden en daar een nieuwe hypothese op te baseren. Graag bij het begin beginnen dus, als je mij werkelijk van iets zou willen gaan overtuigen hier. Neem er desnoods wat meer tijd voor en maak er een duidelijk/coherent verhaal van, dat doe ik ook!