Ja, de idee dat de Golf op een vrachtwagen is gereden was destijds rond het Aalsterse een vermoeden, zeg maar een zeer zeer sterk vermoeden, ook binnen de politiediensten. Dit zou dan zijn gebeurd ergens tussen 't Houten Hand en het industriepark in Erembodegem.
Deze piste is geleidelijk aan ondergesneeuwd, en al zeker na de getuigenis van de jongeman die een Golf was gevolgd tot deze door de rode lichten reed, op een plaats al een eindje weg van Aalst.
Bij dit laatste verhaal heb ik ook steeds mijn twijfels gehad, niet dat ik denk dat die jongeman met zijn BMW heeft gelogen, maar eerder dat het een afleidingsmanoeuvre was. Zoals jij stelt, waarom zouden professionals door een rood licht rijden met grote kans op een ongeluk?
Ik heb de indruk dat de logistiek en entourage (een vreemd woord binnen deze context) voor de overval in Aalst zeer groots moet zijn geweest, met naast de eigenlijke overvallers heel wat volk dat voor ondersteuning en afleiding heeft gezorgd. De aanwezigheid van De Staerke en het Mi Amigo telefoontje passen ook binnen dit kader. Het is in die zin verrevan ondenkbaar dat 'de bende' over een vrachtwagen beschikte en tal van golfjes om de politie op het verkeerde spoor te zetten.