Re: Willy Acke
Waarom zou men toch kogels op de deurmat deponeren? Omdat hij makreelvissers op het spoor was? Ik vind dat je weinig respect hebt voor de familieleden van een man die de leiding had in een opsporingsonderzoek. Ik dacht dat je vanuit uw 'advocatenervaring' wel iets meer voeling had ivm geschreven pers waarvoor men uiterst voorzichtig hoeft te zijn. De zaak Acke is onder andere het voorbeeld hoe men onomzichtig te werk ging ivm mogelijks verdachte overlijdens. Wetgeneesheren pleiten al jaren hoe lichtzinnig men omging met overlijdens. Gelukkig is het niet meer de normale tendens dat een huisarts een natuurlijk overlijden vaststelt. Dit op basis van gebrekkige kennis. Vroeger kon men zich terug beroepen op een opgraving dat een gerechtelijk onderzoek kon helpen. Nu zijn alle sporen op het lichaam meteen verdwenen bij lichaam verbranding. Ook al ging het aanvankelijk om een natuurlijk overlijden naar een mogelijks verdacht overlijden na enkele weken of maanden.
Kogels aantreffen op de deurmat, is geen kattenpis.
Is het nou zo dat vaststaat dat die kogels verband hielden met zijn onderzoek naar de Bende? Die kogels zouden ook te maken kunnen hebben gehad met zijn onderzoek naar de in 2001 buiten vervolging gesteld, Philippe De Staerke, van de Bende van Baasrode, wat overigens ook niet bewezen is. Ik stel hier die vraag, ook omdat ik mij kan indenken dat substituut Willy Acke naast de Bendezaak, ook andere strafzaken behandelde, die geen (direct) verband hielden met de Bendezaak.
Door Freddy Troch, is bij mijn beste weten zelfs niet de suggestie gewekt dat Willy Acke slachtoffer is geworden van moord.
Juist in de Bendezaak luistert alles zeer nauw en moet er bij voorkeur geen licht zijn tussen ingenomen stellingen en de motiveringen waarop die berusten.