Ik stelde dit even hiervoor - hoorde de frituuruitbater bij de zwaaikom bij Ronquières Daniel’ of ‘Dany’? - ook zo, omdat in de zaak-Bouhouche-Bende van Nijvel zogenaamd schakelbewijs wellicht tot zijn veroordeling had kunnen leiden.
Voorbeeld: tijdens de achtervolging van de (vlucht)auto van de verdachten van de overval op wapenhandelaar Daniel - LOL - Dekaise, meende één van achtervolgende politiemannen Madani (Dany) Bouhouche als inzittende van de vluchtauto (VW Santana) te herkennen, terwijl er op 6 november 1986 uit de zwaaikom bij Ronquières zakken, met daarin onder andere een op 30 september 1982 bij Daniel Dekaise gestolen Rüger zijn gevist. Alleen deze schakel zal niet genoeg zijn voor een veroordeling. Hoe meer schakels/schakelbewijzen, hoe beter in met name het kader van de overtuiging die de rechter moet krijgen dat de verdachte (Bouhouche) het hem ten laste gelegde feit heeft begaan. Maar ja, tegen een dode Bouhouche is geen rechtszaak opgewassen.
Zo denk ik dat Bouhouche in de zaak-Mendez op basis van schakelbewijs veroordeeld had kunnen worden, maar dat met name (het systeem van) leken- of assisenrechtspraak en een goede raadsman/advocaat aan de zijde van Bouhouche, daaraan in de weg hebben gestaan.
Darty wrote:Die boom en die k-zaag, kunnen me de boom in, althans mag ik er nog steeds vanuit gaan dat in de kennelijk gevonden en ontcijferde agenda van wijlen Madani Bouhouche geschreven naam ‘Christian’, niet slaat op Christia(a)n Bonkoffsky?
Madani Bouhouche was Franstalig, wat zou kunnen betekenen dat hij Christian, in plaats van Christiaan in zijn agenda heeft opgeschreven.
Ik zocht nog even door en zag dat Bouhouche in de zaak-Mendez nog wel veroordeeld is voor heling van op 15 mei 1985 uit de woning van Mendez (in Overijse) gestolen wapens, waarmee de nabestaanden van Mendez de poedelprijs hebben gewonnen.
» Nieuws