Renne, Bouhouche was sluw genoeg om in zijn laatste onderkomen geen spullen te laten slingeren die hem mogelijk in verband met de Bende zouden kunnen brengen. Het zou best kunnen zijn dat hij er in die omgeving een ander uitvalbasis (safe-house?) op nahield. Wat ik uit de media heb begrepen is dat hij is doodgebleven tijdens het omhakken van een boom. De Franse politie heeft geen tekenen van een misdrijf gevonden en heeft het lichaam ter crematie vrijgegeven. Het lijkt mij uitgesloten dat speurders de hand hebben gehad in zijn overlijden.
Wat Weykamp betreft zou het zinvol zijn te weten waar de huurpenningen nu, na zijn vertrek, naar toevloeien. Naar horen zeggen is Weykamp een geoefend en gedreven bergbeklimmer en is het niet verwonderlijk dat hij nog steeds in deze bergachtige omgeving verblijft.
Ergens heb ik gelezen dat Madani Bouhouche bekend heeft verantwoordelijk te zijn voor de wapenroof bij de Groep Dyane. In een aantal dossiers wordt een link gelegd naar deze gestolen wapens. Verder komt zijn naam voor in tal van publikaties die betrekking hebben op het reilen en zeilen van de bende van Nijvel. Je kunt het zo gek niet noemen of men heeft in deze epistels wel een mogelijke rol voor hem in het Bendedossier toebedeeld:
Rijkswachter, practical shooter, wapenhandelaar en -expert, lid van de Groep G, privé detective, organisator c.q. planner en facilitair ondersteuner (wapens, auto's en geld) van de Bende, lid van de Westland New Post, huisvriend van Mendez, beheerder van een politiek fichesysteem, compagnon van Robert Beijer, kennis van Paul Vanden Boeynants, aanslagpleger, betrokkenheid bij diverse Benderaids, betrokkenheid bij de zaak Zwarts en de Libanese diamantair Suleiman, ...
Inderdaad er is veel dat in zijn richting wijst. Maar waar vindt men de waarheid en wat kan men aan fictie uitsluiten. Voor de overleden Madani een weet en voor ons een vraag. Misschien kan Robert Beijer in zijn in 2009 te publiceren boek (of eerder als de Belgische overheid mee wil werken aan zijn verzoek voor het verkrijgen van een nieuwe identiteit in ruil van informatieoverdracht) uitsluitsel geven over een aantal voornoemde aan Bouhouche toegekende rollen.