fenix wrote:Alles wat verkeerd kon lopen is verkeerd gelopen. Zelfs Hilde Geens gebruikte het woord "waanzin"wat onderzoeken betreft.
Beste fenix, Hilde Geens schreef ook: "Beetgenomen, 16 manieren om de bende niet te vinden".
En die zijn alle 16 meerdere malen gebruikt hoor.
fenix wrote:Ik zat mij juist hetzelfde af te vragen. Er waren er (zogezegd) maar vijf in omloop. Hadden er één, Bouhouche, Beijer, Mendez. Haemers, dat zijn er al vier van de vijf. Het was mij bij het lezen van een aantal posts opgevallen dat er hier een aantal leden uit schietclubs zaten. Hebben jullie dat wapen vroeger ergens gezien? Of is die vraag stellen naïef van mij omdat jullie niet gaan durven of willen antwoorden? Wie waren hier oa de wapenkenners? Vermeulen of Kees BK? The End? Robert?
Zouden er geen vroegere eigenaars van schietclubs meer in leven zijn? Die zouden dat toch ook moeten opgemerkt hebben.
Ik kan hier een persoonlijk meegemaakt voorbeeld geven van wapensmokkel, geen MAC 10 's maar wel Kalashnikov's.
Begin jaren '90 van vorige eeuw en na de val van de Berlijnse muur kwam er een ganse toestroom van arbeiders/arbeidsters op gang richting westen. Overvolle Poolse autobussen met zogenaamde secretaressen en verpleegsters losten hun lading in Brussel. De buschauffeurs hadden recht op hun rustpauzes en konden overnachten in hotels in de Brusselse rand. Wat ze niet deden! De autobussen parkeerden op een Brusselse grootmarkt / fruitveiling s' nachts. De bewaking werd enkele honderden franks toegestopt en er werd rondgebeld. Sportzakken met metaalachtige inhoud werden aan de portiersloge neergepoot (4 of 5 AK 's per zak aan 950 Bef/stuk). Poolse taxichauffeurs komen aan met een vijftal prostitués. Sportzakken in de taxi's, meisjes in de bussen en een orgie van drank en lawaai tot het ochtendgloren. Uiteraard werd dit gemeld aan de politiediensten, niet in Brussel maar ergens veiliger.
Ik noem hier met opzet geen namen van markten, autobusfirma's en taximaatschappijen. Data, uren, beschrijvingen van personen, nummerplaten en opmerkelijke schade aan voertuigen werd doorgegeven aan de bevoegde diensten! ... Ooit iets van gehoord? Ik niet ... of toch wel, men was zo bezorgd om mij dat men me aanraadde om ander werk te zoeken! Tsja, soms vraag je je af vanwaar die illegale wapens komen?