Re: Podcast: De Volksjury
Dankjewel KableW, voor de uitleg! (En de trigger warning)
Ik heb ook ergens gelezen dat de vader van David in zijn aangezicht geschoten werd. Ik denk zelfs dat dat uitgekomen is vlak voor die hele rel met Xander De Rycke? Omdat die grap iets 'too close to home' kwam?
Ik weet niet of één van de mogelijkheden die jij aanhaalt te doen zijn? Lijkt mij veel gedoe? Dan zijn er 'makkelijkere' manieren om zeker te zijn dat iemand het niet overleefd, toch?
Die rel en grap vn xander De Rycke is mij onbekend. waarover ging dat juist?
Dat lijkt mij inderdaad ook heel veel gedoe. Daarnaast alles behalve logisch.
De Delhaize van Aalst had 1 ingang/uitgang als ik het mij goed herinner. Dus eigenlijk zitten de overvallers in de val als de politie eraan komt. Om dat te counteren zou je de hele raid zo snel mogelijk willen afronden om de ordediensten voor te proberen zijn. Eigenlijk is het al een ontzettende tactische fout als je het zo bekijkt.
Dat een ordinaire overvaller omstanders uitschakelt kan ik ergens nog plaatsen. Maar dat je de tijd en moeite neemt, op een parking waar iedereen je kan zien, om je slachtoffers nogmaals te beschieten om zeker te zijn dat ze dood zijn terwijl ze geen enkel fysiek gevaar voor jou, je mede-overvallers of de 'operatie' meer kunnen vormen is niet logisch. En al zeker niet als je de tijd en moeite neemt om je erbij neer te zetten en goed te proberen richten dmv een onnatuurlijke houding of de lichamen gaat manipuleren en rechtzetten.
Dan zijn er inderdaad snellere manieren. Dit kan een waardeloze redenering zijn, tenzij we zouden weten hoeveel slachtoffers soortgelijk schot vertonen.