Deze René Noël Nassogne (nogmaals, ik vermeld de locatie van de begraafplaats om verwarring tussen de verschillende Noëls uit te sluiten) was dus mogelijk de wapenleverancier van de Bende van Nijvel of hij had ook een actief aandeel in de aanslagen/overvallen.
Nog even zijn "collega" wapenhandelaar Patrick Baudry opnieuw citeren in dit verband:
(...) Luister, ik meen wat ik zeg." "Wat men ook moge beweren, de De Staerkes hebben een goede inborst en zouden geen vlieg kwaad doen, tenminste zolang men hen niet bedriegt. Alleen met die schoonbroer van hen, Pinta Farkas, moet je oppassen. C'est un type dangereux. Gewetenloos. C'est un tueur, zoals Rosier, die als je hem ziet zo de communie zou geven maar hij heeft wel tientallen doden op zijn geweten. En bovendien was hij goede maatjes met Jean-Luc Baugniet!"
En ook in een ander interview met Bouten:
(...) Over de Bende weet ik alleen iets concreets over Aalst. Het commando was samengesteld uit gewezen militairen en rijkswachters, leden van een extreem rechtse organisatie die deel uitmaakten van een staybehindnetwerk. Vlak na de raid zijn ze ondergedoken bij een privébewakingsbedrijf in Marseille. Ik kreeg de tip van Gaetan Zampa en Francis Vanden Berghe, bijgenaamd le belge. In die tijd waren ze de top in het milieu van Marseille en dus goed geïnformeerd. Geloof me, Johnny De Staerke heeft er niets mee te maken. Hij is erin geluisd, zoals Jean Bultot en waarschijnlijk ook enkele Borains."
En ik citeer Fons Van Rie even:
(...) En tot slot had je Johnny zelf. Hij behoorde tot een clan mannouches, zwervers over het hele continent die elkaar geregeld ontmoeten. Hij en zijn familie waren verdacht in tientallen dossiers, vooral in België, maar ook in Marseille.” "Een maand voor Overijse zou hij in de Franse havenstad een geldtransport overvallen hebben."
“Waar springstof gebruikt werden. Maar in die zaak is hij nooit veroordeeld. Ik blijf er nog altijd bij dat De Staerke behoort tot de mensen die op een of andere manier te maken hebben met de Bende van Nijvel. Dat is mijn aanvoelen als politieman. Maar je moet dat kunnen bewijzen. Dit is democratie. En De Staerke weet dat. Hij is zo geraffineerd dat hij zegt: ‘Oke, ik heb het gedaan, breng mij voor het Hof van Assisen.’ Omdat hij die bekentenis daar toch weer intrekt en heel goed weet dat wij ze niet onweerlegbaar kunnen hardmaken.”(Bron: Interview met Fons Van Rie, Humo 1999)
En als laatste volgens mij in dit verband een stukje uit operatie Warenhuizen:
Waarom viel het grote afpersingsplan van Madani Bouhouche in het water? "Omdat de bendeleden het niet eens raakten over de uitvoering, de rolverdeling en de haalbaarheid", zeggen speurders. "Bouhouche profileerde zich als de grote organisator van het spel. Hij zou zelf op afstand toekijken en z'n voetvolk het vuile en gevaarlijke ondergrondse karwei met het bootje laten opknappen. Zelf zou hij hen opwachten met z'n Mercedes, waarna hij keurig het geld zou incasseren en 'verdelen'. Dit scenario, met de kwieke Bouhouche als de grote patron, lustten de andere gangsters niet. Iedereen eiste een belangrijke positie in de bende op. Zekerheid. Er rezen bij de afpersers ook vragen over de haalbaarheid van het project.
Ze waren ervan overtuigd dat de geldloper die het 'losgeld' naar de opslagplaats zou brengen, een politieman van het Speciaal Interventie Eskadron zou zijn. Wat doe je met zo'n man als je hem gijzelt? Is zo'n kerel niet beladen met zendapparatuur, zodat z'n collega's de gijzeling en de vlucht tot op de meter kunnen volgen? Zullen ze ons niet in de kraag vatten als we uit de riolen kruipen? Dat waren inderdaad pertinente vragen. Een andere oplossing: de geldkoerier, politieman of niet, meteen afknallen. Maar zoveel geweld zagen niet alle bendeleden zitten..." Hoewel het spannende verhaal nauwelijks terug te vinden is in de annalen van onze gerechtelijke geschiedenis, herinneren speurders zich een "vreemde en geslaagde" afpersing van 's werelds grootste voedingsmiddelenbedrijf Nestlé in België. Het gebeurt in de periode dat Bouhouche en z'n bende met plannen lopen om warenhuizen af te persen, maar het gerecht krijgt nooit hoogte van de daders van de Nestlé-zaak.
Bouhouche zijn snode plannen werkten! Ze zijn er effectief in geslaagd om het bedrijfje Nestlé wat geld afhandig te maken, maar Nestlé en het gerecht wisten dit uit de media te houden omdat beide partijen er heel veel belang bij hadden om dit niet aan de grote klok te hangen. De blauwdruk voor de Bende Van Nijvel. Plannen, mensen en middelen.