Re: Theorie van Chronos
Trobken
D'abord merci beaucoup pour vos posts et de m'indiquer des directions à regarder.
Je suis d'accord avec tout ce que vous dites. ...
Toutefois son hypothèse mérite d'être examinée, car elle force les autres hypothèses à se tester, et réciproquement. Chronos n'a peut-être qu'une partie de la vérité?. Il doit savoir des choses sur Jean et Saïd et ils donnent leurs noms et adresses. Mais n'étaient-ils pas simplement que des "petites mains".
Trobken
Allereerst heel erg bedankt voor je berichten en voor het geven van een routebeschrijving.
Ik ben het eens met alles wat je zegt. ...
Zijn hypothese verdient het echter om onderzocht te worden, omdat het de andere hypothesen dwingt om te worden getoetst, en vice versa. Chronos heeft misschien maar een deel van de waarheid? Hij moet dingen over John en Said weten en ze geven hun namen en adressen. Maar waren het niet gewoon "kleine handjes".
Het is leuk om (eens) gelijk te krijgen omdat ik al ontzettend veel energie en tijd genomen heb om mij in deze -helaas gruwelijke en vooral verschrikkelijk onrechtvaardige- materie te verdiepen en mijn bijdragen toch probeer te baseren op hetgeen wel geweten is.
Maar ik heb het heel vaak ook verkeerd en ik hoef daarom en daardoor ook niet steeds mijn gelijk te krijgen.
Mea culpa, ik ben ook menselijk en bega ook fouten...
Vergeet bovenal ook niet....
Lang niet alles staat hier op het forum, veel staat ook niet online en veel mag ook niet vertoond worden omwille van privacy voor slachtoffers, privacy voor vermeende daders die er uiteindelijk niks mee te maken blijken te hebben en ook omdat sommige daders er nog zijn en sommige zelfs mee lezen op dit en andere forums. Voor dit forum moeten ze wel al eens Google Translate ook gebruiken...
Nogmaals, omdat het ondergesneeuwd geraakt door andere posts (ook van mij):
Lees en herlees Willy Acke, Roger Romelaert, Claude Dery, Jean-Claude Illegems, wat er gebeurde met Christian Elnikoff na zijn bekentenis aan Haquin, hoe en wanneer Jean-Claude Estiévenart om het leven kwam, wat Nicolas Karafilis met zijn horloge van plan was etc etc...
Ik snap dat sommigen -zoals pyrénéen daarnet- twijfelen.
Twijfelen aan manipulatie, twijfelen aan speurders, twijfelen aan bepaalde feiten, twijfelen aan bepaalde onderzoeksdaden, twijfelen aan mij of aan jou...
Maar ik snap niet dat er getwijfeld wordt of Nestlé dan wel een groot bedrijf is...
ik heb serieuze vragen bij sommige ballistische analyses, sommige analyses werden herdaan in Duitsland en die spraken de resultaten van de Belgische expert tegen. Dit resultaat werd maanden weggemoffeld in een schuif omdat het niet in het verhaal van de speurders paste.
Verder is die expert een bekende van een van de hoofdverdachten en hij kreeg zelfs "referentiemateriaal" van Bouhouche waarop hij een van zijn analyses baseerde (aanslag op Vernaillen). Later bleek dat Bouhouche betrokken was bij die aanslag.
Dit maakt deze ballistische resultaten voor mij minstens verdacht. Volgens mij houdt zo een resultaat in een rechtbank ook geen steek, net omdat er zoveel vragen zijn over deze deskundige.
Zeer terechte vraagstelling Robert.
Ik deed ze ook eerder.
En er is mij hier ook eerder op het forum geantwoord dat er steeds bijkomende expertises gebeurden, na en bij de "expertises" van Dery.
Ik citeer even (alweer):
Claude Dery was niet de enigste wapenexpert ten opzichte van de vele feiten gerelateerd aan de Bende Van Nijvel: Militair trio herkeurt alle bendewapens – Deskundigen uit Kampenhout, Geel en Watermaal-Bosvoorde helpen Nijvel en Dendermonde
Drie gedeeltelijk gepensioneerde militairen, docenten van de Koninklijke Militaire School, vormen de nieuwe commissie die de wapens van de Bende van Nijvel van voor af aan zullen onderzoeken. Alle wapens die in beslag werden genomen door de onderzoeksrechters van Nijvel en Dendermonde, ook de beruchte P.38 Rüger van Estiévenart, bevinden zich thans in de laboratoria van de K.M.S. aan de Renaissancelaan te Brussel. Er wordt koortsachtig aan gewerkt, vooral aan de studie van de P.38 Rüger. Zowel vandaag donderdag als morgen vrijdag wordt verder gewerkt. Maar meer dan een voorlopig, bescheiden verslag over de P.38 moet niet verwacht worden vóór het weekeinde, zeker geen definitief verslag waarop een onderzoeksrechter een belangrijke beslissing zou kunnen nemen.
De drie aangezochte deskundigen zijn reserve-kolonel E. Celens uit kampenhout, professor bewapening en ballistiek aan de K.M.S., commandant J. Hoet uit Geel en corvette-kapitein G. François uit Watermaal-Bosvoorde. Zij vormen het trio, dat zowel door het parket van Dendermonde als door het parket van Nijvel is aangezocht om eindelijk eens en voor altijd orde te scheppen in de wirwar van tegenstrijdige expertise-verslagen, waartoe het onderzoek naar de zogenaamde “Bende van Nijvel” aanleiding heeft gegeven. De drie militairen onderzoeken niet alleen de P.38 Rüger, die zou gediend hebben te Halle en Genval, maar ook andere wapens en munitie, die door Nijvel in beslag werden genomen, de wapens van de zogenaamde "Bende van Baasrode", de kogels teruggevonden te Temse en de wapens, die te Ronquières werden opgevist. Vooral aan die laatste is veel werk omdat die vrij ernstig, en bewust, vernield werden. Uit de samenstelling van de commissie van "wapenwijzen" en hun totale opdracht blijkt dat de parketten van Dendermonde en Nijvel in ieder geval op dit punt tot een volledige samenwerking bereid zijn gebleken. Volgens onze inlichtingen gebeurde dit onder druk van de parketten-generaal van respectievelijk Brussel en Gent.
(Bron: Het Laatste Nieuws | 20 november 1986)
Maar... zoals ik zei tegen Léonidas, herlees ook "Claude Dery" op het forum.
Claude Dery wou een een week voor zijn dood zijn hart uitstorten bij onderzoeksjournalist Gilbert Dupont maar overleed helaas voor het zover was