Re: Aalst: Vlucht
Net daarom is het vreemd dat een professional van zo dicht geen genadeschot geeft.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → 1985 → Aalst: Vlucht
Net daarom is het vreemd dat een professional van zo dicht geen genadeschot geeft.
Een piste die volgens mij, naast de achtergrond van de slachtoffers, te weinig is onderzocht, is alles rond het what if scenario; wat als de overval was mislukt en de drie gangsters waren neergeschoten?
Stel dat het huurlingen waren; dan zou geen enkele connectie zichtbaar mogen zijn met de opdrachtgevers. Dat is geen vanzelfsprekendheid, want hoe kan men drie dode huurmoordenaars identificeren zonder te stellen dat ze in opdracht van werken?
Dezelfde denkoefening moet je eigenlijk maken met de bende Haemers in de Golf, of een andere bende, of een samengesteld team met leden van verschillende bendes.
Dat laatste scenario lijkt me dan het meest waarschijnlijke, een mix van huurlingen en locals uit verschillende bendes. In Aalst zijn verschillende talen gehoord, is zowel Haemers als Elnikoff herkend etc.
Ook Cocu verklaarde dat hij in 1983 samen werkte met mensen waarvan hij schrik had, dat zullen geen mede Borains zijn geweest.
Het voortdurend mengen van bendes lijkt me ook typisch weer iets voor Bouhouche, het op een geniale wijze verwarring zaaien tot in het oneindige.
Er zijn een scala van redenen om aan te nemen dat tijdens en kort na de op 9 november 1985 gepleegde overval op de Delhaize in Aalst, de overvallers veel geluk - lees ook: het geluk om onbekend te blijven - hebben gehad. Immers, toen bestond er een grote kans dat één of meer van hen het er hetzij door een kogel, hetzij door een aanrijding, er gewond of niet levend vanaf zouden brengen, waardoor de identiteit van één of meer van hen bekend had kunnen raken.
Ik geloof niet (meer) in het grote complot, waarvan de overvallers onderdeel van zouden hebben uitgemaakt. Wel geloof ik in de op wraak beluste gevallen politieman Madani Bouhouche als kwade genius en gesloten bastion achter de overvallen in Eigenbrakel, Overijse en Aalst. Mijn hypothese is dat Bouhouche ook de overval op de Delhaize in Aalst heeft uitgelokt en wel door middel van het verschaffen van inlichtingen, middelen (wapens uit garageboxen of andere opslagplaatsen) en gelden, bovenop de buit (gelden) die door Bouhouche uitgelokte overvallers bij de supermarkt hebben gemaakt.
Ik hoop dat Robert Beijer ooit bereid zal zijn zijn boekje hierover verder open te doen, zoals Beijer in zijn boek De laatste leugen een boekje verder opendeed over de rol van wapenliefhebber/-handelaar/-verzamelaar én practical shooter Madani Bouhouche tijdens (1)de poging tot moord op majoor Herman Vernaillen en poging tot doodslag op zijn familieleden (1981), (2)de inbraak en diefstal van wapens bij het SIE (1982), (3)de roofdoodslag op Francis Zwarts (1982), (4)de voorbereiding van afpersing van GB-supermarkten (1984), (4)de wapendiefstal (in 1985) bij en moord (in 1986) op FN-employee Juan Mendez(*) en (5)doodslag op diamantair Ali Suleiman (1989).
Voor zover dat nog mogelijk is dient er veel, heel veel tijd, denk- en mankracht te worden besteed bij het volgen van het spoor (wijlen) Madani Bouhouche, mede in relatie tot de overval op de Delhaize in Aalst.
(*) Volgens wijlen Jean Bultot, vertelde Robert Beijer hem tijdens hun ontmoeting in 1989, in Paraguay, dat Madani Bouhouche Juan Mendez had vermoord (Bron » YouTube interview met Jean Bultot).
Mag ik de heren er op attent maken, dat bepaalde protagonisten uit het dossier, - al dan niet clandestien- aan combat shooting deden in Erembodegem? Vinden jullie dat niet vreemd? Zijn jullie daar al eens gaan kijken? Waarschijnlijk niet zegt. Deze IPSC club "The Black Mamba" lag in een doodlopende straat, in een afgelegenfabriek, pal naast de Dender. Aan de wannabee speurders met magnetische krachten, ik zou daar eens op het bootje dopperen. Het ligt naast een bos, dus ik weet dat sommigen van jullie in jullie element zullen komen.
Bedoel je met doodlopende straat en afgelegen fabriek de Termurenlaan in Erembodegem waar het bedrijf RAND gevestigd was?
Ruf als je de vijver bedoelt, die heeft een paar jaar geleden een tijdje leeg gestaan en is gecontroleerd op archeologische vondsten maar zonder resultaat. Langs de dender zie je regelmatig magneetvissers bezig.
Ik bedoel die fabrieksgebouwen waar er aan combatshooting gedaan werd in de IPSC club "The Black Mamba" volgens RolandTheHeadlessGunner.
Heb je daar een adres van?
Zoals reeds vermeld ... de Termurenlaan te Erembodegem. Op het forum staat de naam Termurenlaan ivm een schietstand reeds verschillende malen vermeld. Dat kan je vinden via de zoekfunctie. Het precieze nummer is een verwarrende zaak gezien er in de loop der jaren heel waarschijnlijk nummerwijzigingen zijn gebeurd aan de gebouwen die zich daar bevinden. En mogelijks ook waren er in de loop der jaren verschillende eigenaars en/of huurders van de fabrieksgebouwen of delen ervan.
Enkele gegevens ter illustratie.
1983: In De Voorpost van 6 mei 1983 pagina 5 is er sprake van het plan tot het inrichten van een schietstand op nr 22.
1985: In De Voorpost van 22 02 1985 pag 13 is sprake van een schietstand in de Termurenlaan ... maar wordt geen nr vermeld. Er is sprake van de oude fabriek De Boer. Kent iemand onder de forumleden de aard van die fabriek? En de toenmalige eigenaar en/of huurder?
2021 via internet is sprake van een Schietstand op nr 38 » www.armsandammo.be
Juist, nu weet ik het. Was daar geen dansschool ook? Als ik mij niet vergis stonden er nog wat gebouwen achter de schietclub.
Mag ik de heren er op attent maken, dat bepaalde protagonisten uit het dossier, - al dan niet clandestien- aan combat shooting deden in Erembodegem? Vinden jullie dat niet vreemd? Zijn jullie daar al eens gaan kijken? Waarschijnlijk niet zegt. Deze IPSC club "The Black Mamba" lag in een doodlopende straat, in een afgelegenfabriek, pal naast de Dender.
Aan de wannabee speurders met magnetische krachten, ik zou daar eens op het bootje dopperen. Het ligt naast een bos, dus ik weet dat sommigen van jullie in jullie element zullen komen.
Als ze daar iets in het water vinden, lijkt het mij eerder dat ze AB er willen indraaien. Ik ken Alfons enkel van zien, en ken zijn reputatie (colt) van horen zeggen. Ik kan over deze persoon dus niet oordelen.
Daar kwamen destijds mensen trainen in het combat shooting, maar op zich is dit nog geen misdaad. Als iemand zijn combat shooting gaat misbruiken om onschuldige (ongewapende) mensen te vermoorden is het een ander verhaal. Het lijkt wel dat de ene moet zwijgen voor de andere.
Daar kwamen destijds mensen trainen in het combat shooting, maar op zich is dit nog geen misdaad. Als iemand zijn combat shooting gaat misbruiken om onschuldige ( ongewapende ) mensen te vermoorden is het een ander verhaal. Het lijkt wel dat de ene moet zwijgen voor de andere.
In een onderzoek, zeker in dit als de bende van Nijvel, is het logisch, interessant, misschien zelfs heel relevant in het verder verloop van het onderzoek, te weten wie met wie contacten had, waar en wanneer, zonder dan om het even wie a priori reeds te gaan verdenken van een misdaad.
Bende van Nijvel → 1985 → Aalst: Vlucht