Kijk kenza… dit schreef HIPA, weet niet meer exact wanneer maar dat maakt zelfs niet uit want zijn post blijft altijd actueel
“Toevallig ben ik nog eens op het forum. Ik heb een jutte zak gezien met zwart post teken erop. Deze stond op 1 meter van mij op de grond. Hierin zag ik sigaretten zitten omdat bovenzijde open viel. Haemers is door 6 personen in Aalst herkend, alle verhalen werden afgedaan als verzinsels. Daar sta je dan als leugenaar, meesten hebben het opgegeven of zijn al dood.”
Daar-sta-je-dan-als-leugenaar.
Herkenbaar ook voor jou kenza? Als alles wat aantoonbaar relevant is maar niet mocht onderzocht worden. Als iedereen die deze richting wil opzoeken wordt belachelijk gemaakt, gepest wordt of zelfs erger. Als sporen daartoe toevallig verdwijnen (bewijsstukken, pv’s, dossiers, foto’s, patronen, …). Als prominente verdachten daarover aantoonbaar liegen. Als onderzoek naar het onderzoek (zoals de banden van de rijkswacht met Wittock Temse VOOR de aanslagen van de bende, zoals de mislukte/gelukte infiltratie van staatsveiligheid in WNP, zoals het mislukte onderzoek naar de diefstal van de wapens bij Diane etc etc) aantoonbaar belabberd slecht uitgevoerd werden …
… dan zit daar de weg naar de waarheid.
Ik denk dat ik weet wat die Xavica bedoelt, maar ik ben niet zeker…
Wie heeft het bevel gegeven tot het ophouden met zoeken in het kanaal te Ronquieres aan de zwaaikom in 1985? Wie was dat? Heeft er dan niemand geopperd om in die andere putten te Lessines een op zijn minst globale zoekactie te starten? In Adinkerke hebben ze wél alle vijvers doorzocht! Waarom niet zo in Lessines?
Mincky acht het aandeel van De Staerke in de aanslagen van de Bende Van Nijvel heel laag… Net als de geroemde speurder Acke bij de Delta-cel. Toch zette Troch van diezelfde Delta-cel al zijn kaarten in op de Staerke, uiteraard omdat hij medewerking kreeg van de andere ‘spelers’ van justitie… dat is al zo vaak gezegd. Maar wie aan tafel bij Delta overtuigde Troch om dan maar alles op alles te zetten om De Staerke te pakken? Ik denk onmiddellijk aan de Borains…. Het moesten wel de Borains zijn. En als die stelling onweerlegbaar fout was, dan moest het wel De Staerke zijn. Dat is dan ook weer mislukt. Dan zullen het wel de Sudisten met Alain Vincx geweest zijn!
Zelfs hier op het forum happen de meesten van die bitterkoek. Allicht omdat wij uiteraard nooit die juiste vragen kunnen stellen die tot concrete namen leiden. Hopelijk de federale justitie wél…