Re: Temse: 10 September
Strategisch is het niet zo best om je auto op het fietspad te parkeren met draaiende motor in volle nacht.
Als je binnenrijd met je auto, waarom zo een rijkswachtbusje voor de ingangspoort gaan parkeren als er niets verdacht gebeurd?
Daar zegt u het: "als er niks verdachts gebeurt"... Hoe weten de overvallers of er iets verdachts is gesignaleerd? Niet dus! Wie kan garanderen dat net die ene wakkere buur de rijkswacht niet belt? Misschien vreesden ze verschillende alarmen die ongekend waren? De reactie van de concierge en zijn echtgenote zijn ook niet voorspelbaar toch? Misschien was er een risico dat er nog een medewerker rondliep of een bewakingsagent? Zoveel onbekenden en de wet van Murphy ligt in zo een geval constant op de loer. Dus nee, mij zou je nooit met de Saab op die inrit vinden, blind voor wat er op straat op me zou af komen en waarover ik geen controle heb, zelfs geen verwittiging potentieel.
Komt nog bij, dat, als hun intel goed is georganiseerd, ze weten dat er na 02h00 geen patrouilles meer rondrijden. Dus dat parkeren op de kant van de weg valt wel mee. Herinner u dat ze in Nivelles moedwilllig zich op de kant van de weg hebben gezet om hun achtervolgers te beschieten. Ze kiezen confrontatie boven verschuilen, blind zijn of vluchten. Omdat ze daarop getraind zijn...dat zegt al wat.
Wil enkel bedoelen dat dit geen amateur-boefjes waren.