Hoe gaat het ondertussen met Linda?
Ze is 80 procent invalide en moet leven van een klein weduwepensioentje. Ze staat al 20 jaar op de wachtlijst voor een sociale woning! En woont in een kleine studio in Mortsel. ( Mag het aub wat meer eigen volk eerst zijn ???in haar geval.
Af en toe brengt een dame haar een voedselpakket.
Ze wist niet eens dat 1985 over de Bende ging want anders had ze zeker en vast gekeken.
Koken doet ze met de 2 vingers van haar rechterhand. De Bende heeft haar naast alle leed ook in de armoede gestort. Ze noemt zichzelf een vergeten slachtoffer.
Ik vraag mij af of er überhaupt iemand opkomt voor de rechten van deze vrouw.
Mortsel - “Fictiereeks gebaseerd op waargebeurde feiten”, wordt bij de start van Eén-serie 1985 gemeld. Afgelopen zondag kwam in de vijfde aflevering de overval door de Bende van Nijvel op de zeilmakerij Wittock-Van Landeghem in Temse aan bod. Voor Linda Van Huffelen (65) uit Mortsel, die bij de slachtpartij haar man verloor en zelf levenslang invalide werd geschoten, is dit geen fictie, maar na exact veertig jaar nog steeds de dagelijkse realiteit. Het Nieuwsblad.
Ik hoop dat de reeks 1985 , na alle desastreuze gevolgen , voor deze vrouw toch nog iets positiefs kan brengen.
Linda zelf blijft positief. Mijn diepe respect.