Re: Philippe De Staerke

Je kunt wraak nemen door de waarheid te vertellen. De vraag is of dit inderdaad het geval is.

Je kunt ook wraak nemen door te liegen.

703

Iemand van het POSA team (die De Staerke oppakte op 6/3/86 in een parkeergarage in Brussel):

"De Staerke liet zich makkelijk overmeesteren, hij was niet gewapend. Hij zei onmiddellijk dat we hem niks konden maken. Op de vraag van ons hoe het voelde om 27 mensen te vermoorden, lachte hij en zei dat het er 28 waren."

704

gloacoster wrote:

Sorry maar deze dame is niet geloofwaardig, ze handelde alleen uit wraak

Dit lijkt niet uit de verhoren met betrekking tot De Staerke. De persberichten zijn blijkbaar heilig en die moet men zeker geloven. Ik in ieder geval niet.

705

Bossi, werd Philippe DE Staerke op de dag van de feiten te Aalst (voordat de feiten te Aalst plaatsvonden) afgezet te Halle?

706

Zie mijn post n° 804 in deze topic.

Bedankt Bossi, ik zal over je antwoorden nadenken.

708

gloacoster wrote:

Heeft ze ook uitgelegd dat ze de chauffeur was, van een wandeling naar een begraafplaats waar VDS en een medeplichtige een barones wilde opgraven om de juwelen te stelen die ze in de kist zou hebben bewaard?

Sorry maar deze dame is niet geloofwaardig, ze handelde alleen uit wraak

Inderdaad zo denk ik er ook over.

709

Bij het begin, bij de overval op Dekaise was er al sprake van wapenhandel volgens Bultot. Bultot noemde Bruno Vandeuren als de man die de wapens vervoerde na de overval. Bruno Vandeuren noemde wapenhandelaar Jean-Luc Baugniet als een van de overvallers (Hilde Geens). Op de vooravond van de raid op Aalst probeerde Bultot via agant van de staatsveiligheid Delsaut een automatisch wapen te kopen. Toen die niet thuis gaf belde hij naar Baugniet.

een vertrouwelijke nota bij de staatsveiligheid sprak over een poging tot racketeering. (Guy Bouten) Bouhouche, beijer en Baugniet waren alledrie betrokken bij pogingen om warenhuizen te chanteren.

710

Ik lees hier vaak dat men er van uit gaat dat de Staerke soms of eenmalig hier in Aalst kwam. Deze was hier wekelijks zoniet dagelijks. De zigeuners uit Hofstade, één daarvan was Julien de Staerke zijn vrouw! Laat nu net deze groep zijn die het aan de stok kregen met René de jonge.