751

Re: Philippe De Staerke

Bossi wrote:

Een lid van de bende liet u verstaan?

Godfroid had blijkbaar zelf ook een bende opgericht na zijn carriëre bij de gerechtelijke politie dacht ik, misschien bedoelt Vewa die bende.

752

Vewa wrote:

... een lid van de bende liet mij verstaan dat hij Yvette zeer goed kende en hij ook wist dat het geen heilige was maar er niks mocht over zeggen buiten dat ze goed met de auto kon rijden.

Vewa, een lid van de bende zoals u beschrijft wekt mijn bijzondere aandacht. Kan u zich nader verklaren? Desnoods via PB. En "er niks over zeggen" is vrijwel te relativeren op basis van elementen die in het dossier zijn opgenomen.

kl1172 wrote:

Godfroid had blijkbaar zelf ook een bende opgericht na zijn carriëre bij de gerechtelijke politie dacht ik, misschien bedoelt Vewa die bende.

Dat er verschillende benden actief waren binnen de Gerechtelijke Politie is mij vrijwel zeer goed bekend. Voornamelijk in Brussel. Dossier gericht bekeken nog erger binnen de Federale Gerechtelijke Politie na de Politiehervorming, of beter, vervorming. Bij welke diensten was er geen bendevorming. Zelfs tot binnen het Hof van Cassatie!

753

Bossi wrote:

Zelfs tot binnen het Hof van Cassatie!

Hoogstwaarschijnlijk een hyperbool, maar kunt u toch even toelichten?

754

Poseur wrote:

Hoogstwaarschijnlijk een hyperbool, maar kunt u toch even toelichten?

Hyperbool? U kan zich hierover beter laten informeren door uw confraters. En dat er tussen de advocatuur ook gangsters zitten hoef ik ook niet toe te lichten. 700 euro (28.000 bfr) vragen om één brief op te stellen wat de Order der advocaten niet duur vond. Voor mij zijn dit ook gangsterpraktijken. De belastinginspectie gaat wel langs bij de advocatuur die de burgerlijke partijen verdedigen inzake de BVN. Gaat de belastinginspectie ook langs bij de advocatuur die zware gelden ontvangen van gangsters? Niemand dat zich de vraag stelt waar die duizenden euro's vandaan komen van een gangster dat nooit enige arbeid heeft verricht maar wel slachtoffers heeft gemaakt.

De mooiste uitspraak vond ik van een Professor Strafrecht, Voorzitter bij een Hof van Beroep: "Een advocaat liegt nooit..."

Van die advocaten zijn er toch al een aantal dat de weg hadden gevonden naar "den jail" voor wat dagen en nachten als u het mij vraagt.

Bekijk maar eens wat er aan advocaten al allemaal van het tableau van der Orde der advocaten is gevlogen of die geschorst zijn geweest. Als je ze allemaal wil trakteren best dat je de grootste zaal afhuurt van het Hilton Hotel.

Bossi wrote:

De belastinginspectie gaat wel langs bij de advocatuur die de burgerlijke partijen verdedigen inzake de Bende van Nijvel.

In opdracht van een PG uit Gent aub!

Een advocaat dat het normaal kan vinden dat de burgerlijke partijen niet werden opgeroepen voor een KIB, Kamer van Inbeschuldigingstelling. Een advocaat dat mogelijks zijn zout op zijn aardappelen niet verdient om dan maar vervolgens zijn kandidatuur te stellen als parketmagistraat waar je geen jota kan mee aanvangen. Met de juiste partijkaart nog een bevordering bekomen als een komeet naar het Hof van Beroep en vervolgens naar het Hofke van Cassatie.

755

Geachte, ik vroeg naar toelichting omtrent uw stelling dat sprake is van bendevorming binnen het Hof van Cassatie. Dat is toch een interessante stelling waar een leek in deze zaak, zoals ikzelf, gerust enige onderbouwing van zou mogen vragen.

Wat uw tirade over advocaten betreft, hoewel off-topic toch enige opmerkingen hierbij: Ik weet niet of u met de advocatenbrief van 700 euro verwijst naar een zaak waarin u persoonlijk bent betrokken of naar een episode uit het Bendeonderzoek en ik ken dan ook de concrete omstandigheden niet. Afhankelijk van wat voor soort brief het betreft en hoeveel voorbereiding daarvoor nodig was, kan die prijs wel correct zijn. Als een advocaat een heel dossier moet bestuderen, de nodige rechtspraak en rechtsleer raadplegen en dan een zorgvuldig geredigeerd schrijven moet opstellen waarin een standpunt wordt ingenomen en juridisch onderbouwd en sluitend moet zijn, kan dat heel wat werk in beslag nemen en is soms zelfs een veelvoud van dat bedrag op zijn plaats.

De betaling van advocaten met geld dat mogelijk voortkomt uit misdrijven is wel degelijk een topic dat de gemoederen beroert en waarover al wat inkt is gevloeid. Ook binnen de advocatuur zorgt dat voor discussies. Hierbij moet ook rekening worden gehouden met het feit dat een advocaat een beroepsgeheim heeft en zorg draagt voor een van de essentiële waarborgen van de rechtsstaat, de verdediging van een verdachte. Het is eigenlijk ook niet aan een advocaat, om vooraleer hij de verdediging van iemand opneemt die persoon eerst te onderwerpen aan een diligent middelenonderzoek. Om het cru te zeggen, een bakker moet toch ook niet de boekhouding nakijken van ieder aan wie hij een brood verkoopt. Waar het juiste evenwicht ligt ? Ik weet het ook niet.

756

Beste, wat de 'heel eenvoudige' brief betreft, schrijf ik uit naam van een bendeslachtoffer, Een Bende van Nijvel slachtoffer wel te verstaan. We spreken absoluut niet over conclusies en besluiten, noch over appelanten noch geïntimeerden. Het gaat hem dus over een heel eenvoudige brief met een korte inhoud. Zonder standpunten en juridische onderbouwing. Mocht het zich ooit aandienen, wat ik ten zeerste betwijfel, zal ik wel eigenhandig mijn conclusies en besluiten opstellen. Trouwens u hoeft echter niet ver te zoeken om de gangsterpraktijken bij het Hofke van Cassatie te achterhalen als tevens de gangsters die in de magistratuur zijn terug te vinden die wel degelijk het onderzoek in de Bende van Nijvel hebben gemanipuleerd. Het zal u maar overkomen om in 2018 in een gerechtelijk onderzoek te worden geworpen dat je als magistraat en onderzoeker voor onmogelijk moet houden niettegenstaande de tijdsdruk waaraan men is blootgesteld. Waar we zeker en vast niet moeten op hopen dat de huidig onderzoeksrechter haar levenspartner zal aanhouden die toch zeer welbespraakt is in het dossier als ex Rijkswachtofficier.

Ik kan er in ieder geval niet omheen dat veel topmagistraten in het Bende van Nijvel dossier goochelkunsten hebben aangeleerd en nog een opleiding hebben genoten van Willem De Zwijger om het dossier toch maar de andere richtingen uit te sturen om hun opdrachtgevers te beschermen.

Om terug te komen op dit topic, HIPA heeft een zéér belangrijk element ter spraak gebracht ivm met een persoon zijn aanwezigheid in Aalst. Een schuilplaats lag zeker niet veraf. Op een steenworp zelfs.

Bossi: Maar ik vermoed dat we dan spreken over een schuilplaats ter voorbereiding van de feiten. Na de feiten hier terugkeren zou te riskant zijn geweest en strookt ook niet met de getuigen die de Golf de parking hebben zien verlaten in de richting van 'T Houten Hand.

758

Spectator Of Life wrote:

Bossi : Maar ik vermoed dat we dan spreken over een schuilplaats ter voorbereiding van de feiten.

Inderdaad.

759

Mincky wrote:

Misschien deed die Yvette wel mee aan de roze balletten? Ze was toch immers animeermeisje? Misschien dat enkele hooggeplaatste mensen daarin, haar wel gebruikt hebben tegen Philippe De Staerke?

Zo schoon om naar te kijken was die nu ook weer niet.

Vewa wrote:

Yvette was overal thuis maar in die periode in Elsene zou me niet verbazen. Godfroid woonde daar ook en een lid van de bende liet mij verstaan dat hij Yvette zeer goed kende en hij ook wist dat het geen heilige was maar er niks mocht over zeggen buiten dat ze goed met de auto kon rijden. Geen idee wie ze allemaal gepijpt heeft om zoveel bescherming te genieten maar vroeg of laat hoop ik dat ze over haar eigen leugens valt.

Zou er een familiale band zijn tussen Alexander Mertens uit Jette en de dochter van Yvette?

Een lid van de bende? Wilt u de initialen delen van dit lid?