Re: Aalst: 9 November
Bossi: Een vraag, kunt u misschien in het kort hier vertellen wat uw huidige bevindingen zijn met betrekking tot Aalst, of het totale mysterie van De Bende van Nijvel zoals wij hier die kennen?
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → 1985 → Aalst: 9 November
Bossi: Een vraag, kunt u misschien in het kort hier vertellen wat uw huidige bevindingen zijn met betrekking tot Aalst, of het totale mysterie van De Bende van Nijvel zoals wij hier die kennen?
Geachte HIPA,
Kunt u zich, ondanks de op 09-11-1985 door u doorgemaakte traumatische ervaring, nog herinneren met welke toonhoogte de man door wie u bent beschoten sprak of schreeuwde. Was het een alt-, tenor-, bariton- of basstem? Met welke tongval sprak hij en kunt u die man op die basis geografisch situeren?
Ik stel u deze vraag, omdat ook ik, net als zovelen, op zoek ben naar een ‘gat om naar binnen te gaan’.
Dank u.
Over de overval in Aalst vertelt een informant dat Willy D. [Willy De Schepper] hem heeft betaalt om op die avond klaar te staan aan de Delhaize en weg te te racen zodra er schoten vielen om de politie in de verkeerde richting te lokken. Hij zegt dat hij dat ook heeft gedaan.
Bron: Interview Hilde Geens | Humo 220222
Ik ben steeds voorzichtig met het noemen van namen maar het lijkt erop dat Geens nu zelf met de naam komt aanzetten.
Als mijn vermoeden klopt betreft het hier een persoon, Willy D., die nog steeds in leven is. De informatie is niet nieuw en reeds lang gekend in het Aalsterse. Deze Willy D. zou in contact hebben gestaan met Laurent P. Deze laatste is de hoofdverdachte van het bloedbad in Aalst en de eerstgenoemde is reeds genoemd bij de eerste golf in '83. Het is één van de meest concrete links tussen '83 en '85.
Dat boek van Geens gaat geen niemendalletje zijn, heb de indruk dat ze mensen aan het praten heeft gekregen in het Aalsterse.
"Een garagist Willy D." ... Dat kan m.i. enkel Willy De Schepper zijn. Geboren in 1952. Heb alles over hem herlezen op dit forum.
Dit ook mijn gedacht, Scaramouche. Altijd gezegd dat de Rijkswacht betrokken was. Blijkbaar was het makkelijker om Bossi als gek te beschrijven.
Het gaat over De Schepper, een figuur waar ze in Opwijk al lang van overtuigd zijn.
Ik doelde inderdaad op deze persoon, Willy De Schepper. Doet de Aalsterse puzzel in elkaar vallen. David was hiervan blijkbaar al op de hoogte (hetgeen ik wel vermoedde na het lezen van zijn eerdere posts), ook Geens komt nu met de naam aanzetten.
Bende van Nijvel → 1985 → Aalst: 9 November