De fout die mensen nogal eens maken in dit dossier is de feiten isoleren en teveel de nadruk leggen op de tijdsgeest van toen. De principes van de logica brengen ons verder.
Als dit dossier nog altijd moet dood gezwegen worden zie ik twee mogelijkheden; het is ofwel een nog vandaag relevante structuur die niet in diskrediet mag worden gebracht ofwel hebben we hier te maken met zéér hoog geplaatste personen wiens functie of naam vandaag nog relevant is. Ik zou echter de nadruk leggen op structuren in plaats van op personen.
Dan heb ik het niet over Bouhouchekes, Beijers of Bultot; als het zo kleinschalig was dan hadden we wel een proces gehad meen ik. Tenzij één van deze personen beschikt over compromitterend materiaal mbt bovenstaande hypotheses waardoor de val van de Bende van Nijvel hand in hand zou gaan met andere schandalen die het daglicht niet verdragen. Dit laatste is imo niet ondenkbaar.
Als het gewoon chantage was geweest rond wat oude witte mannen met perverse trekken, dan hadden we het ook wel al geweten denk ik, zeker in het tijdskader waarin we vandaag leven. Als het gewoon wat uit de hand gelopen geweld was van een aantal extreem rechtse lui idem.