121

Re: Xavier Sliman

Actief in het prostitutie netwerk.

122

Okay en wat deed Thierry Sliman binnen het prostitutie netwerk, was hij pooier of zelf prostituee? Voor wie werkte hij en met wie werkte hij samen?

123

Thierry Sliman was ook een pooier en "had" enkele "dames" die voor hem werkten.

124

Money! Hij sprak ook een beetje Vlaams (actief in de Gentse omgeving).

125

712 wrote:

Hij spraak ook een beetje Vlaams (actief in de Gentse omgeving).

Dat is interessant! Hoe weet je dit?

126

Lees Jean-Pierre Adam boek (Vlaamse editie bij Ertsberg) en schrijf een mail to Adam.

127

Ik heb het boek en ik heb het ook gelezen maar dit ben ik zo niet tegengekomen.

128

Vraag Jean Pierre Adam by mail. His mail is on Google.

Ik heb het boek gekocht en gelezen, voor mij een fijne true crime over een Franse misdaadbende uit de jaren '80, maar de link met de bende van Nijvel ontgaat me. De argumenten van de schrijver zijn te pover; bijvoorbeeld dat die gasten een moord konden plegen zoals iemand anders een appel schilt (zo liepen er heus wel meer rond) of dat de overvallen gelijktijdig verlopen met het op vrije voet lopen van deze gangsters (dit geldt voor zo ongeveer 50% van de Bende verdachten). Voorts nog een aantal van deze generaliseerbare dingen die ik me niet meer voor de geest kan halen, het is ook reeds even geleden dat ik het boek las. Voor mij was de conclusie dat het te weinig relevant was mbt Bende van Nijvel.

130

Spectator Of Life wrote:

Voor mij was de conclusie dat het te weinig relevant was mbt Bende van Nijvel.

We gaan het waarschijnlijk wel vernemen als men Xavier heeft opgegraven en DNA heeft afgenomen, hetgeen de onderzoekscel nu van plan is.