Ik weet niet goed wat ik van Douglas De Coninck moet denken maar wat mij betreft heeft hij een paar zinnen geschreven die ik bleef onthouden en deels mijn piste mee bepaalden.
"Van Claude Dery werd achteraf vernomen dat hij een agent was van de SDRA8."
En ook schreef Trojan over zijn ontmoeting met Douglas De Coninck:
"Van mijn ontmoeting met DDC eind 2014 heb ik vooral onthouden dat hij toen al heel goed wist dat de Bende van Nijvel poppenkast is, hij stak z’n twee handen in de lucht, zoals een poppenkastspeler met een pop over elke hand, met de ene pop begon hij toen heel hard te bewegen, alle aandacht moest naar daar, waarom?"
Toeval of niet, wij hadden bij het leger een aantal experten in die "psychologische oorlogsvoering of technieken" waar Douglas op wees. Vooral dat psychologische aspect bij de bende overvallen is mij altijd heel erg opgevallen (expert is Bougerol).
Indien het een artikel van Douglas De Coninck zal worden zal ik mij natuurlijk ook afvragen in hoeverre Douglas De Coninck zelf ondertussen zo een popje is geworden (tegen wil en dank). M.a.w. kan hij nog zeggen en schrijven wat hij denkt en wil. Ik hoop het. Deze laatste opmerking geldt natuurlijk niet alleen voor Douglas De Coninck. Helaas niet.