Freelance, akkoord dat je zo denkt maar ik zie Bouhouche niet als deelnemer maar als organisator van de overval. Alé het is maar een hypothese. Ze zijn met 6 gezien in Aalst en volgens de politie en getuigen waren ze met 3, sommige beweren 4. Dus de bende bestond volgens mij uit meer mensen dan de killer, de reus en de oude. Zoals je zelf zegt denk ik ook dat De Staerke een voorbereidende en afrondende functie had. Al had hij wel aanvankelijk een verklaring afgelegd dat hij deelnam aan alle overvallen in '85, men geloofde hem niet. Ik vind het toch maar raar dat men zoiets toegeeft.
Beijer zat op restaurant, toeval misschien maar misschien was hij wel op de hoogte van wat zou kunnen gebeuren en zo had hij al een mooi alibi. Ik zie Beijer ook niet echt als deelnemer maar als copain van Bouhouche zal hij wel meer geweten hebben indien Bouhouche zelf betrokken was bij de aanslagen. Maar hij had toch het lef om zo iets te doen of organiseren.
Misschien huurde hij wel buitenlanders in. Je weet dat Bultot en Bouhouche en Beijer in Amerika aan Practical Shooting deden, ze zaten in het criminele milieu, corrupte rijkswachters en schuttersmilieu. En ik denk dat Bouhouche wel wraakgevoelens had tegenover zijn ex werkgever. Hij wou ze een lesje leren, hij luisterde collega's af, wist hoe de rijkswacht werkte. In Aalst heeft iemand ze gezien, de man had aan grijnslach, ook Bouhouche had die. Bouhouche was instaat om de doden.
Over Eddy Nevens die de killer zou dood geschoten hebben? Ok het kan maar ik vind dat er maar weinig is omdat te kunnen bevestigen:
1. Geen lijk gevonden
2. Nooit iemand die als vermist is opgegeven door familieleden.
3. Nooit is de wagen teruggevonden die men gebruikt geeft in Aalst.
4. Als hij geraakt werd moet het al in zijn hoofd geweest zijn, ze droegen denk ik wel kogelvrije vesten.
5. Nevens zei dat hij op het openstaande gat mikte, in volle beweging van een voertuig, op een schietbaan beweegt men niet, dus dat is niet hetzelfde.
6. Op deze manier probeerde men de mensen gerust te stellen.
Het kan altijd hé, ik kan ook niet zeggen hij is niet geraakt maar zeker ook niet dat hij wel geraakt is. Er is zoveel niet teruggevonden wat nog toe de bende behoorde. Alles blijft open, al meer dan 25 jaar lang.
Men spreekt altijd over de oude maar men geeft nooit zijn gelaat gezien, denk ik. Ook de rol van Haemers is een vraagteken. Hij zou gezien zijn in de Delhaize volgens een getuige en een ander lid zou in het café naast de Delhaize gezien zijn. Iedereen kende iedereen: Bouhouche (Beijer), Mendez, Lekeu, Bultot, De Staerke (bende van Baasrode), Haemers en co. Ik denk ook aan personen die afkomstig zijn uit andere landen Grieken, Franse, Italiaanse gangsters.
Men zegt dat die gegevens van Bultot er gelegd zijn om hem verdacht te maken, dus die man moet Bultot gekend hebben, anders komt men niet aan die foto, of via via. Maar toch denk ik dat er een schakel is met Bouhouche en Bultot. Bultot zocht mensen voor schijnovervallen, hij verkocht wapens voor Bouhouche en iemand (Salesse) was op de hoogte van De Staerke zijn plannen. Want Salesse wou het land uit oorspronkelijk voor de aanslag maar het pas daarna gebeurt, hij ging met Van Esbroeck naar Zuid Frankrijk (Saint Raphaël, denk ik). Toen ze daar de beelden van Aalst bekeken zei Salesse dat De Staerke Aalst gedaan had. De Staerke verklaart dat aanvankelijk ook, maar (vervolg weet je).
Ik ga voort op boeken en verklaringen van andere, ik weet evenveel als iedereen en dat is eigenlijk niks over de daders. Wie ze waren of waarom ze het deden daar hebben we het raden naar, we denken wel soms zo of zo maar niet is zeker.