Re: Vragen
Ik ben er vrij zeker van dat er mensen uit het Aalsterse meer weten. Maar blijkbaar is 250.000 euro te weinig om hen aan het praten te brengen. Blijkbaar vertoeven ze nog steeds in dezelfde "kenissenkring" als 25 jaar geleden en is hun vrees voor represailles gegrond. Wat de reconstructie (de laatste 30 uur) betreft, vind ik dat er enkel wordt gefocust op de theorie van Vos. Hij gaat er van uit dat de killer door Mr. Nevens is doodgeschoten. De bewijzen hiervoor noem ik povertjes.
Uiteraard moet hij met een theorie op de proppen komen en zo kan hij ook verklaren waarom de bende er na Aalst een punt heeft achter gezet. Maar waarom wordt er geen rekening gehouden met de getuigenis van de twee joggers? Met de lerares op de Grote Markt? Waarom komt het Osbroeckpark, het paadje achter de delhaize, de athletiekpiste zelfs geen luttele seconden in beeld? Waarom geen blik op de delhaize vanop de straatkant? Waarom frist men het geheugen van getuigen niet op door heel even de afstand van grote markt tot delhaize te noemen? Een paar straatnamen, handelszaken, cfs van vroeger?
Dan beginnen mensen pas na te denken en eventueel herinneringen op te halen. Zulke dingen hebben mogelijke getuigen nodig om zich te oriënteren. Ik kan me ook nog bepaalde gesprekken van 15 jaar geleden met onbekenden herkennen, maar ik heb een soort herkenningspunt, een beeld nodig. En dan Mevr. Callebaut. Waarom heeft ze het altijd over "uitvoerders" en niet "daders" (vrij neutrale term)? Omdat ze weet dat er ook opdrachtgevers waren?