81

Re: Vragen

echogain wrote:

Waarom werden in de jaren '90 niet de vrijgekomen STASI-dossiers uit Oost-Duitsland nagevlooid?

Bende-magistraten speuren naar spoor in Berlijn

Drie magistraten belast met het onderzoek naar de Bende van Nijvel reizen maandag naar de Duitse hoofdstad Berlijn om er gegevens in het 'Belgische dossier' van de vroegere Oost-Duitse geheime dienst na te trekken. Dat meldt de Franstalige Brusselse krant Le Soir. Concreet willen de magistraten natrekken of er in de Stasi-dossiers namen voorkomen die eerder ook opdoken in de processen-verbaal van Belgische speurders die zich inlieten met de misdaden die op naam van de Bende van Nijvel worden geschreven. Onderzoeksrechters Jean-Claude Lacroix, Jean-Pol Raynal en advocaat-generaal Claude Michaux gaan daarmee in op de aanbeveling van de tweede Bendecommissie twee jaar geleden.

Onderzoek » Cel Waals Brabant

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

82

Re: Vragen

OK. Bedankt Ben. Wanneer verscheen dit in Le Soir? Verwilghen was toen nog MvJ zie ik.

Re: Vragen

kuros 2 wrote:

5 jaar geleden, toen de heren van Jumet me voor de 2de maal bezochten, en ik den humo vernoemde was hun reactie: de humo moet je niet altijd geloven! Toen ik verwees naar de getuigenis van die lerares die een voetganger zag teken doen naar de wagen met gedoofde lichten! (Dat was ik!) In het gat van de grote markt! Was hun reactie opnieuw: als dat allemaal wel waar is! Zochten ze een spoor of willen ze die getuigenissen als nonsens beschouwen?

Die voetganger, dat was jij! Ik ben zelf nieuw op het forum, en misschien heb je die vraag al beantwoord. Maar kun jij je de chauffeur of eventueel de inzittenden van de auto('s) nog voor de geest halen ? Lijken ze op robotfoto's?

84

Re: Vragen

Sorry! Maar dat was maar een fractie, toen ik me omdraaide omdat ik iets vergeten was, zag ik die auto afkomen zonder lichten! Dat viel op en daar keek ik naar, en niet wie er in zat!

85

Re: Vragen

kuros, en de mensen in uw café toen des tijds, voldoen die wel aan de robotfoto's?

Re: Vragen

Gisteren heb ik een vraag geformuleerd ivm het gevonden wapen bij v Obbergh, wapen afkomstig van de Dekaise overval. Volgens mij moet hier meer doorgedreven onderzoek over gebeuren waar deze persoon dit wapen vandaan had. Mijns inziens is dit een zeer belangrijk spoor.

Re: Vragen

Goeie en betrouwbare informatiebronnen?

Hallo, gezien ik nog maar pas geïnteresseerd raakte in deze zaak en ik in 1985 nog een klein kind was, zou ik willen vragen of het mogelijk is dat iemand me bijpraat op m'n msn-adres: boystoffel@hotmail.com. Ik ben ondanks, dat ik hier hoorde best eerst andere boeken te lezen toch begonnen in het boek van Guy Bouten omdat ik dat momenteel ter beschikking heb. Ik word daarin en op de site overstelpt met enorm veel namen en visies op de zaak. Misschien is er iemand die wat meer samenhang kan vormen voor mij in een gesprek via msn, wie dat wenst kan me ook anoniem toevoegen, elke verdere info is welkom. Voeg me gerust toe.

Re: Vragen

Goeie en betrouwbare informatiebronnen?

Hi Stoffel. Omdat je nieuw bent zal ik je effe bijpraten.

  1. Belangrijk is dat je niet begint met het boek van Bouten, vanwege het hoge gehalte aan complottheorieen.

  2. Het is beter te beginnen bij de feiten, daar zijn andere boeken voor. Welke dat zijn, kan je op het forum vinden.

  3. Deze site is redelijk betrouwbaar. Voor het overgrote deel klopt de info op deze site. Echter als het gaat om details dan kom je in het bendedoolhof terecht. En dat is niet de schuld van deze site, maar hoort bij de Bende van Nijvel. Het zal je enkele weken kosten om de info op deze site te lezen , en de meeste nemen dan een pauze en lezen het een paar maanden later nog een keer. Tegen die tijd heb je voldoende inzicht om een beeld te krijgen.

  4. Als je frans kan lezen, ben je goed af, want dan heb je meer info ter beschikking.

  5. Meepraten op dit forum, mag altijd, daar hoef je geen deskundige voor te zijn, maar als je denkt dat iemand je effe per mail kan bij praten, kom je bedrogen uit.

Succes en duik in de materie.

89

Re: Vragen

Yo Stoffel, zoals noordeling al aan gaf is het niet evident om met Bouten te beginnen. Begin gewoon op de site deel per deel te lezen. Voor Bouten moet je eigenlijk al wat andere boeken gelezen hebben, "De Bende" of zo. Je vind hier op de site wel boeken er bestaa. Je zal ze niet allemaal terug vinden denk ik maar dat is ook niet nodig.

Het is een hele boel ik weet het en het kost wel enige tijd om er een beetje inzicht in te krijgen, zelfs na vele jaren komen er steeds opnieuw zaken bij. Hou altijd in je achterhoofd dat niet alles wat je leest de waarheid is. Het is grote zaak en niemand kent de oplossing eigenlijk,veel aanwijzingen maar die spreken elkaar soms tegen. Succes en vraag hier op het forum desnoods iets, ook op het forum kun je info opsteken.

Re: Vragen

Lees het Franstalige boek van Bouten. Die staat vol met opgestelde pv's van getuigenissen en feiten. Die heeft had hij eens mee toen we afspraken. Dat is echt een boek waar geen 'zever' of verzonnen zaken instaan maar echte getuigenissen die via de politie en bevoegden verkregen zijn.