Re: Robert Beijer
Ik vind het meest consistente verklaring voor de besmette wapens toch de verklaring als een soort van eis van opdrachtgever die aan 'detectivebureau' vraagt om wapens te hergebruiken tussen verschillende uitvoerdersgroepen. Uitvoerders weten niet dat ze besmette wapens gebruiken op dat moment. En achteraf kan 'detectivebureau' zwijgen opleggen aan uitvoerders, je wil tenslotte niet brommen voor een andere z'n daden. Mogelijk was het gebruik van 'besmette wapens' eerder toevallig ontstaan uit praktische noodzaak, waarbij Beijer toch aanvoelde dat het z'n positie als manipulator kon verstevigen.
Mogelijk had hij één ding over het hoofd gezien. in '83 werkte hij hoofdzakelijk voor extreem rechtse opdrachtgever. Maar zijn structuur werd gekaapt door russen. in '85 hielden ze een pistool tegen z'n hoofd, misschien? Knal maar kinderen af met je uitvoerders vooral besmette wapens : dan kan je opdrachtgever van '83 ook chanteren.
En dus doet Beijer of hij al heel z'n leven, van in de wieg, geen andere keus had, dan z'n russiche missie om kinderen af te knallen. Is het zo gegaan? Geen idee, maar het is voor mij het meest consistente verhaal. Als er een meer consistent verhaal is. ik hoor het graag.