Re: DNA-onderzoek

Dàt is helemaal waar! Zijn er van Fransen (de familie etc en/of voorwerpen) DNA stalen afgenomen is de vraag? En met Fransen doel ik dus op Sliman-entourage.

472

sherlock wrote:

Ik vind dat helemaal niet raar. Daar is goed voor gezorgd. De Staerke kon niet schuldig bevonden worden, er mogen geen sporen naar hem leiden. Net als Haemers. Geen sporen. Haemers rechterhand van VDB. De Staercke, informant?

Dat zou betekenen dat de huidige speurders nu nog de boel manipuleren, dat lijkt me echt te ver gaan. Wat voor belang zouden die daar bij hebben

473

Ik ben ervan overtuigd dat de huidige speurders hun best wel doen. Naast het vele andere werk. En de kosten die dit al opgeleverd heeft. Alleen zijn zij ook aan handen en voeten gebonden door de manipulaties van hun voorgangers. Ze moeten het doen met wat ze hebben in het dossier. Op dat niveau, botsen ze ook tegen hoge muren. Kunnen ze oversten van vroeger, het vuur nog aan de schenen leggen? Kunnen ze Ruth op de rooster leggen en grillen?

Ik ben ervan overtuigd dat ze weten hoe de vork aan de steel zit. Maar ook (nog) niet kunnen bewijzen. Kunnen zij magistraten van vroeger, die nog leven en tot verstand zijn, ondervragen over hun daden? Hebben ze de middelen om de elementen die geleverd zijn, de laatste twee jaar, diep uitspitten? Of botsen ze ook op muren? De entourage van Bonkoffsky speelt een belangrijke rol. Die ene procent, is dat kunnen onderzocht worden?

Ze doen hun best ... met de middelen die ze hebben.

474

sherlock wrote:

Ze moeten het doen met wat ze hebben in het dossier.

Exact. En als nu de daders de speurders waren in het begin van het onderzoek, dan zijn alle daders uit het dossier gehouden.

Vermassen zei: "de daders zitten in het dossier". Ik denk echter dat ze er vakkundig uitgefilterd zijn.

475

edd wrote:

Vermassen zei: "de daders zitten in het dossier". Ik denk echter dat ze er vakkundig uitgefilterd zijn.

Op dat punt heeft Vermassen gelijk. Maar dat komt omdat het dossier op dit moment eerder een naslagwerk is van de misdaad in België tijdens de jaren '70 en '80. Was je tijdens die jaren misdadiger in België? Dan is de kans heel groot dat jouw naam in het dossier van de Bende van Nijvel zit. Waarom? Omdat je gelijkenissen vertoont met een bepaalde robotfoto, omdat een criminele concurrent een verhaal verzint en dit tegen de politie vertelt, omdat je ex-vrouw wraak wilt nemen, ... Redenen genoeg om te verzinnen. Maar het is niet omdat je naam in het dossier zit, dat je daarom ook een verdachte bent in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Het kan evengoed zijn dat er een pv bestaat van een verhoor met bv. je ex-vrouw maar dat verder onderzoek heeft uitgewezen dat er geen enkele link is met het Bende van Nijvel-dossier.

En dat is ook één van de redenen voor het uitgebreide DNA-onderzoek; niet alleen om de daders te vinden maar om ook die gigantische lijst aan namen namen in het dossier te kunnen verkleinen.

Dus ja, de namen van de daders zitten in het dossier. De moeilijkheid voor de politie is dat ze bewijzen moeten vinden om die naam ook te kunnen linken aan de feiten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Zo goed als de enige methode om nog tot het met enige kans van slagen laten doorvoeren van een een gerechtelijke procedure te komen, voor zover de verdachten niet letterlijk op het kerkhof liggen.

Ik had op 9 augustus 2023 een persoonlijk onderhoud met onderzoeksrechter Martine Michel in Charleroi, waarbij zij mij de toezegging heeft gedaan een door mij aan haar overgelegde DNA-staal (met een verhaal) te zullen laten onderzoeken.

» Nieuws

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Ze stonden in de gids.

478

Op alles ja zeggen is de gemakkelijkste weg. Ben jij bij machte om de resultaten op te volgen? If so kan je meer dan de slachtoffers (want die weten voor zover ik weet niets over het onderzoek). Je bent waarschijnlijk nr 7438 die met bewijzen af komt. Hoeveel jaaaaaaaaaaaaaren heeft Vermassen doorgeefluik gespeeld denk je? En wat waren die resultaten?

Ik en een aantal anderen die hun tijd op een nuttige en zinvolle manier willen besteden, proberen op een serieuze en doorgedreven manier een steentje bij te dragen aan een lang en zeer moeizaam verlopend onderzoek naar een idee van de Belgische politie én justitie, niets meer en niets minder.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

480

Hoe kan u - behalve indien politieambtenaar of rechtstreeks betrokkene - een DNA-staal neerleggen bij de OR en de garantie geven dat dat staal inderdaad van de persoon waar u naar verwijst afkomstig is? Dat staal kan nooit bewijskrachtig zijn op zichzelf.