fenix wrote:Wat probeer je te insinueren?
Lijkt me vrij duidelijk, niet?
Bovenstaande user stelt zich vragen waarom Mevr. Callebaut zoveel interesse toonde in het dossier teneinde ze reeds gescheiden was van het slachtoffer. Die vraag is even legitiem als de vraag waarom Dekaise geen zin had in medewerking tot het onderzoek of waarom JPA zich vastbijt in de piste Sliman. Die personen kunnen daartoe zeker hun psychologische motieven hebben, maar evenzeer mag men in een onderzoek als dit beweegredenen in vraag stellen.
Een tweede, en belangrijkere, vraag die ik ontwaar uit de tekst van Salamander zou ik omschrijven als de bedenking of de huiszoeking niet gewoon kan worden gezien als 'onderzoeksdaad'. Daar het lijkt dat de speurders op zoek gaan naar stukken die louter in de copy van Mevrouw Callebaut zitten. Belangrijk daarbij om op te merken is dat deze daad zich dezelfde week voltrekt als de verspreiding van de foto van de man met de SPAS-12.
Beide vermeende onderzoeksdaden spitsen zich toe op de overval in Aalst. Merkwaardig toeval is dat ene Cobra zich reeds enige tijd vroeger een aantal dingen liet ontvallen mbt Aalst. Eerst spreekt hij over een foto in het dossier die door Libert aan de speurders werd overhandigd en waarop een dader met SPAS-12 is te zien die heeft deelgenomen aan Aalst. Dat was geen broodje aap van Cobra, de foto bestaat echt.
Toeval wil dat Cobra ook sprak over iets dat verband kan houden met de andere mogelijke onderzoeksdaad en dat verband hield met Jan Palsterman (voor de kuros-haters onder ons, daarmee heeft het niets te maken). Laat de persoon in wiens dossier men plots interesse toont toevallig iemand zijn die steeds heeft gesteld dat Jan Palsterman geen toevallig slachtoffer was.
Mijn hypothese is dan ook dat de speurders interesse hadden in dit specifieke dossier, in de hoop al dan niet extra aanwijzingen te vinden van sporen die Mevr. Callebaut zelf heeft toegevoegd in de loop der jaren tijdens haar private investigation. Eigenlijk dus niets meer of minder dan wat de laatste jaren lijkt te gebeuren in het onderzoek; oude pistes en hypotheses nog eens onder de loep nemen om deze verder te onderzoeken dan wel definitief te kunnen sluiten.