Topic: Andere feiten
Hoeveel meer misdaden die niet in het dossier voor komen kunnen gelinkt worden aan de Bende van Nijvel? Misschien zelfs daden na 1985 die er op een 1 of andere manier mee te maken hebben?
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Onderzoekspistes → Andere feiten
Hoeveel meer misdaden die niet in het dossier voor komen kunnen gelinkt worden aan de Bende van Nijvel? Misschien zelfs daden na 1985 die er op een 1 of andere manier mee te maken hebben?
De overval in Waver (Walibi) lijkt me toch ook het werk van Bende van Nijvel of Bende Haemers.
De moord op Mendez.
De moord op Zwarts.
Wie zal het zeggen. Wie weet waar ze hun slachtoffers overal gedumpt hebben. Zeker als er buitenlanders of marginalen ingehuurd werden. Niemand zal misschien aangifte doen van een verdwijning dan of een link leggen (voor mensen uit buitenland).
Indien de "Borains" er iets mee te maken hebben dan komen er een paar bij. Lees hier meer info hieronder van op de site. Daders » Filière Boraine
Er kunnen personen mee te maken hebben van de Filière Borains maar ook evengoed niet want we kunnen ook de wapenexperts en rechtbanken en procureurs niet betrouwen van toen.
De overval in Waver is een feit van de Bende, althans volgens het CBO. Andere mogelijke feiten zijn:
De moord op Juan Mendez
De moord op Paul Cams
De moord op Alfred Vlassenroot
De moord op André Cools, althans volgens een Brusselse topadvocaat: "De moord op Cools is het sluitstuk van de Bende van Nijvel", zegt hij. "Nu weet iedereen, hoe hooggeplaatst ook, dat wie dreigt zijn mond open te doen, wordt uitgeschakeld."
Als dat waar is Ben, dan weet men toch wie de bende is. Ik bedoel de moord op Cools, dan is het de PS en de Italiaanse maffia.
Op de website van De Standaard staat een infografiek die de feiten weergeeft die aan de Bende worden toegeschreven. Daarbij staan een paar onbekende feiten:
22 februari '82: In het Noord-Franse Lille schieten gangsters een postbode dood. Buit: twee waardeloze postzakken.
18 september '82: Overval in Soignies: moordpoging op een garagehouder.
21 januari '83: Overval op warenhuis Delhaize in Sint-Lambrechts-Woluwe. Buit: 1,3 miljoen frank.
Op Wikipedia staat ook een overval uit '83 , die ik op deze website niet terugvind.
op wikipedia staat ook een overval uit '83 , die ik op deze website niet terugvind
Bedoel je de overval op het GB-warenhuis van Houdeng-Goegnies? Die wordt toegeschreven aan de Borains. Adriano Vittorio is zelfs veroordeeld tot 6 jaar voor deze overval.
Bende van Nijvel → Onderzoekspistes → Andere feiten