Het eerste deel van mijn post was sarcastisch bedoeld. Sorry voor het misverstand.
Omdat getuigenverklaringen niet altijd stroken met wat er werkelijk op een plaats delict is gebeurd, moet je iedere getuigenis in twijfel durven trekken. Zeker in het geval de getuige een (beroeps)misdadiger is, en ondanks het feit dat het in een artikel (of een boek) geschreven en gedrukt staat.
“Gazettenpraat” en artikels in weekbladen en magazines, zijn niet steeds “gelijk aan de waarheid”. Meermaals kloppen data en details niet. Niet zelden is berichtgeving politiek gekleurd. Ik hoef dus niet elk artikel over Alain Moussa te lezen om mij een oordeel te vormen over deze leugenachtige marginaal. Omdat ik tevens mijn geloof in 's lands instellingen wil blijven behouden, ga ik er vanuit dat indien Moussa als “killer” bij de raids van de Bende van Nijvel betrokken was, hij in de gevangenis was gestorven!
Ook in het geval van Philippe de Staerke kan men veronderstellen dat de man zich steeds aan de omerta heeft gehouden en heeft gezwegen over zijn betrokkenheid bij de raid in Aalst. Maar het is voor een beschuldigde natuurlijk veel makkelijker te blijven zwijgen wanneer hem vragen worden gesteld die hij niet kan beantwoorden. Omdat hij bijvoorbeeld niet rechtstreeks bij de zaak betrokken was en hij enkel wat activiteiten in de marge pleegde.
Maar ja, ik ben natuurlijk weer uit mijn nek aan het lullen! En ik wil absoluut niet storen! Sorry daarvoor!