Awel, als je nu van aalst komt en je rijd naar Groot Bijgaarden en stopt aan den texaco, dan rij je na het tanken gewoonlijk de autosnelweg weer op, maar er is naast de uitgang nog een baantje waardoor je kan rond rijden over een brugje die over de autosnelweg loopt. Je maakt een lus en zo kom je terug aan het tankstation aan de andere kant van de autosnelweg. Eigenlijk is verboden om rond te rijden zo, uitgezonderd voor politiediensten (en hotelgasten denk ik).
Dus de man die overstak had duidelijk een afspraakje met zijn kompanen,daar was een verzamelpunt. Het lijkt zo dat die man al van aalst kwam (als ik juist ben dat hij langs die kant overstak). Was hij een wapenbezorger of een lid die zich bij zijn kompanen vervoegde, ik denk het laatste. Hoe wist hij dat de Golf of mercedes daar aankwam? Via Walky Talky's? Of was dit via radio Mi Amigo? Ofwel was er een uur afgesproken op voorhand.
Tot waar kon je Mi Amigo beluisteren, ook in Brussel en groot bijgaarden? Tijdens carnaval luister ik naar radio Ajoin, dat is een Aalsterse radiozender en die kan ik beluisteren tot iets na Ternat. Het was een Aalsterse vrije radio dus beperkt qua uitzendfrequentie, voor mij is dit een teken waarop een bepaald persoon zich moest klaar houden.