131

Re: Zaak Dutroux

Xenophon wrote:

Als jij denkt dat je het vanachter een pc, zonder ook maar één processtuk en met enkel een zoekfunctie als assistent beter weet en kan weten dan een rechtbank die beschikte over een volledig dossier, getuigen, experts, tja, dan zijn we uitgepraat denk ik

Zal eventjes op jouw toon verder gaan: En als jij denkt dat hun dossier volledig was denk dan nog maar eens ... wat met de klachten over ...

  1. De verbrandde dossierstukken.

  2. Wat met het feit dat ze het dossier bij een weduwe moesten gaan aanslagen omdat bepaalde cruciale stukken niet (meer) in hun bezit waren.

  3. Wat met de klachten over bewezen valse pv's.

Ik kan zo nog een tijdje doorgaan maar hoe je het keert of draait het resultaat van alle experten met dossier en het forumlid dat je hierboven van antwoord diende is exact hetzelfde ... niets ... niente ... zero.

Re: Zaak Dutroux

Stop aub met fantaseren!

Re: Zaak Dutroux

Xenophon wrote:

Het milieu waarin hij bewoog was ook totaal niet dat van Dutroux die eigenlijk een marginaal was.

TheGiftDragon wrote:

Ik weet niet welk dwaalspoor je denkt te moeten leggen....
Letterlijk overgenomen uit dit forum: "Feit is dat Michel Nihoul en Bernard Weinstein (de handlangers van Dutroux) vaste klanten van hem waren en dat hij Thierry Sliman, die ook wekelijks in zijn etablissementen kwam, al kende van in 1982". En dit gaat over de bar van M.Piro. Dus Nihoul bewoog zich zeer zeker in marginale milieus (als dat noodzakelijk was voor zijn louche zaakjes), hoewel vanzelfsprekend zijn natuurlijke habitat het totaal andere uiterste van het spectrum was.

Xenophon wrote:

Ik denk niet dat ik dwaalsporen leg, in tegenstelling tot allerhande aanhangers van complottheorietjes die zonder een flard van bewijs verbanden trachten te leggen tussen zaken waarvoor er geen flard van bewijs bestaat dat er effectief een verband is.

Het feit dat op dit forum iets beweerd wordt, maakt het nog niet waar.

Ofwel heb je weinig dossierkennis, ofwel ben je zeer zeker bezig met dwaalsporen te leggen. Nihoul, Dutroux, Weinstein, en nog enkele andere beruchte namen, werden regelmatig opgemerkt in de bar van M.Piro op de hoek van de Rue des Ecoles. Twee personen die dit bevestigen, daar bestaat beeldmateriaal van.

Maar inderdaad, we zijn uitgepraat ...

Re: Zaak Dutroux

De vrijlating van Dutroux zou de belangstelling van de pers kunnen doen herleven.

135

Re: Zaak Dutroux

En van de ouders ook.

136

Re: Zaak Dutroux

Nieuw spraakmakend boek over zaak-Dutroux op komst

Voormalig speurder Aimé Bille heeft een boek klaar over de zaak-Dutroux.

Geheugensteuntje: "De telefoonlijn van Connerotte en de verhalen van X1 leiden tot meerdere nevendossiers met tal van anonieme en gekende getuigen. Eén verhaal van X1 leidt de speurders naar een oud dossier over Christine Van Hees, vermoord en deels verbrand in de oude champignonkwekerij van Oudergem. Deze moord werd nooit opgelost. Het BOB-onderzoek onder leiding van De Baets wordt voor dit dossier toevertrouwd aan zijn Franstalige collega Aimé Bille. Deze ontdekt dat het vroegere onderzoek onder leiding van onderzoeksrechter Van Espen aan alle kanten rammelt. Wanneer dit ook ter ore komt van magistraat Marique die in opdracht van de parlementaire onderzoekscommissie Dutroux werkt, beginnen ook de problemen voor rechercheur Bille.

En:

"Aanvankelijk wou Regina Louf niet getuigen voor Connerotte maar na enkele dagen neemt ze toch contact op met De Baets. Er wordt bij de BOB-Brussel een speciale onderzoekscel opgericht, onder leiding van De Baets, om X1 te ondervragen. Alle verhoren worden van in het begin op video opgenomen en samengevat vertaald in het Frans voor Neufchâteau. Geregeld komen hoge rijkswachtofficieren, magistraten en de nationaal magistraat de verhoren achter glas bijwonen. Zeer snel komt deze onderzoeksgroep onder het bevel van de heer Duterme. (*) Snel zal blijken dat dit geen gelukkige beslissing was om het onderzoek sereen verder te laten verlopen.

Bron: P-Magazine

(*) Duterme (in onderzoek Bende van Nijvel):

In februari 2010 werd speurder Lionel Ruth, die al 25 jaar bij het onderzoek betrokken was en de laatste jaren een leidende functie had, van het onderzoek gehaald en geschorst. Ruth zou jarenlang een wapen hebben bewaard dat toebehoorde aan de voormalige vriendin van de meermaals als verdachte genoemde Jean Bultot. Dit wapen zou echter niet door de Bende van Nijvel zijn gebruikt. Directeur Lionel Ruth wordt opgevolgd door gewezen rijkswachtofficier Jean-Luc Duterme die een vertrouwenspersoon aan het hoofd van de CWB plaatst. De CWB-top gaf het vernieuwde onderzoeksteam daarna de opdracht een deel van het drie miljoen pagina's tellende Bende-dossier te verbranden.

Re: Zaak Dutroux

fenix wrote:

Voormalig speurder Aimé Bille heeft een boek klaar over de zaak-Dutroux.

Dutroux : L’enquête assassinée » investigaction.net

138

Re: Zaak Dutroux

Aimé Bille is een voormalig speurder. Hij heeft een boek uit over de zaak-Dutroux. We hebben er bij P-magazine al aandacht aan besteed.

Wat Bille nu vertelt komt overeen met wat onderzoeksrechter Connerotte jaren geleden al beweerde.

Het onderzoek in het dossier-Dutroux is tegengewerkt. Dat verklaarde onderzoeksrechter Jean-Marc Connerotte, die Marc Dutroux arresteerde maar eind 1996 door het Hof van Cassatie van het dossier werd gehaald.

'Zelden', zegt Connerotte dan, ‘is zoveel energie gestopt in het tegenwerken van een onderzoek.’

Connerotte verwees in dat verband naar Patriek De Baets en Aimé Bille, twee speurders in het dossier omtrent X1 (Regina Louf). Ze werden bedolven onder de aanklachten. Pas na vele jaren onderzoek bleken die aantijgingen één na één vals.

"Wat mij vooral choqueert", aldus Connerotte, "is de ongelijke behandeling van de speurders. Sommigen worden voortdurend lastiggevallen, hoewel ze goed werk leverden in gevoelige dossiers. Aan de andere kant waren er speurders die voor mij een zeer 'verrassende' rol speelden (doelt op de speurders die in 1995 verzuimden om Julie en Mélissa levend te bevrijden). Die mensen zijn bij mijn weten nooit lastiggevallen."

Het lange interview met Bille (in het Frans) is te herbeluisteren bij Kairos.

Bron » p-magazine.com

Interview Bille hier te beluisteren » www.kairospresse.be

Xenophon wrote:

Ik denk niet dat ik dwaalsporen leg, in tegenstelling tot allerhande aanhangers van complottheorietjes die zonder een flard van bewijs verbanden trachten te leggen tussen zaken waarvoor er geen flard van bewijs bestaat dat er effectief een verband is.

Het feit dat op dit forum iets beweerd wordt, maakt het nog niet waar.

Toon me eens één enkel bewijsstuk dat Nihoul - die beslist crimineel was, laat daarover geen twijfel bestaan - deelnam aan sexfuiven waar minderjarigen aanwezig waren. En kom niet aanzetten met die 'X' verhalen waarvan al 10 keer aangetoond is dat ze niet kloppen.

Als jij denkt dat je het vanachter een pc, zonder ook maar één processtuk en met enkel een zoekfunctie als assistent beter weet en kan weten dan een rechtbank die beschikte over een volledig dossier, getuigen, experts, tja, dan zijn we uitgepraat denk ik.

We zijn nog niet uitgepraat Xeno, nog lang niet.

Er zijn hier forumleden, Rufin oa wiens kennis over deze zaak IETS verder gaat dan een zoekfunctie en die WEL beschikken over een volledig dossier en die net IETS meer gedaan hebben dan te schrijven vanachter hun pc.

Ik weet dat jij hier in staat bent om met één pennentrek te poneren dat over bepaalde zaken al 10 keer aangetoond is dat ze niet kloppen. Wel, niet alles is zo zwart/wit als jij schrijft, zeker niet als we moeten vaststellen dat er nog zaken zijn waarover je absoluut (nog geen) kennis hebt. Dat is absoluut geen verwijt, we zijn hier allemaal om bij te leren. Daarenboven zijn de zaken "Bende van Nijvel" en "Zaak Dutroux" zo complex en zo verschrikkelijk gemanipuleerd en vervalst dat een kat haar jongen er niet meer kan in terug vinden.

Met dat scheermes van jou kom je er niet. Dat is mij vandaag nog eens opgevallen in een ander topic waar je eerlijk zegt "De rol van Gol (no pun intended) ken ik niet" ivm het gescheiden houden van het dossier Bende en het dossier Mendez. Welnu, de rol van Gol hierin is cruciaal volgens mij.

Maar goed, laat ons terugkeren naar het dossier Dutroux alhoewel al deze dossiers verweven zijn, is het niet door de verdachten dan wel door de speurders die er op zaten. Volgend artikel gaat over De Baets en laat ons niet vergeten dat het de ploeg De Baets was die o.a. botste op het zwarte geld bij de Generale Bank. Het kan dus van zeer groot belang zijn deze persoon totaal ongeloofwaardig te maken via een andere zaak.

"Opmerkelijk: ondervraging X1 door De Baets werd leerstof voor rijkswachtofficieren in opleiding

“Gelieve hierbij de analyse en de conclusies te willen vinden van het administratief tuchtrechtelijk onderzoek "NEUFCHATEAU - DE BAETS” die (sic!) ik (majoor Johan Teirlinck) als eenheidscommandant “ad hoc" van Adj. DE BAETS heb geleid. Mijn analyse steunt grotendeels op geverifieerde elementen die zijn geput uit het voorafgaand onderzoek dat werd gevoerd door Cdt Jur LINERS.”

Het document is onderdeel van de opleiding van de rijkswachtofficieren. De uitgiftedatum is 7 juli 2000.

Dat is opmerkelijk aangezien er bij de ‘herlezing’ vreemde zaken gebeurd zijn.

De Morgen in 2001: “Hoe ingewikkeld het X1-onderzoek vaak lijkt, soms zijn de dingen heel eenvoudig. Regina Louf (X1) wist het Brusselse parket er eind 1996 van te overtuigen het onderzoek naar de moord op de 16-jarige Christine Van Hees te heropenen. Zij noemde concrete gegevens en beweerde dat enkele actoren uit de zaak-Dutroux de moord pleegden. Ze wees onder meer Bernard Weinstein aan, de in 1995 vermoorde Franse kompaan van Marc Dutroux.”

“Van Hees stierf op 13 februari 1984, op een maandagavond. Nu wisten de speurders dat Weinstein van 1976 tot 1985 in Frankrijk in de gevangenis zat. Het is dus bijna onmogelijk dat hij wat te maken had met de moord, tenzij hij tijdens penitentiair verlof naar Brussel zou zijn afgezakt. Dat moest dus even worden geverifieerd.

De Morgen nog: “Wat de speurders, toen nog onder leiding van BOB-adjudant Patriek De Baets, ook deden. In de eerste lijst die zij begin 1997 bekwamen, stonden wel verloven van een week of meer vermeld maar stond niets over vrije weekends en laattijdig terugkeren. Terwijl dat nu net was wat ze zochten. In juni 1997 nam de ploeg-De Baets contact op met Interpol Parijs, maar die onderzoeksdaad werd fout bevonden en geannuleerd.”

“Halfweg 1997 was oorlog ontstaan binnen de antenne-Neufchâteau die zich met de X-onderzoeken bezighield. Dat leidde tot de verwijdering van De Baets en zijn ploeg uit het onderzoek. Zij werden vervangen door collega's die waren begonnen met een "herlezing" van het X1-dossier. Zij betichtten De Baets ervan informatie te hebben achtergehouden voor de magistraten "om X1 tegen beter weten in geloofwaardig te houden". Een van hun bewijzen was het proces-verbaal 152.488 met als datum 10 maart 1997, opgesteld door herlezer Joël Gérard. Daarin, zo heette het, stonden "alle data" en bleek dat Weinstein in februari 1984 in zijn cel zat. BOB'er Baudouin Dernicourt, baas van het herlezersteam, nam die informatie over in een rapport (401/97), aanvoerend dat De Baets en co in juni de boel hadden belazerd.”

“Intussen (in 2001) is drie jaar verstreken. De Baets en zijn collega Aimé Bille zijn van alle betichtingen vrijgesproken, zowel gerechtelijk als disciplinair.”

“Het duo ging onlangs weer aan de slag bij de federale politie, maar liet de zaak niet los. Ze kochten kopieën van de tegen hen aangelegde dossiers en stootten naar eigen zeggen op "een lawine van vervalsingen". Zo was er het pv van 10 maart. Daarin ontdekten ze dat onder de '3', die de maand maart aangaf, een laagje Tipp-Ex zat. Wat bleek? De echte datum was 16 oktober 1997. Ook het pv-nummer is "bijgewerkt". Volgens De Baets en Bille is het duidelijk dat de antidatering tot doel had hun verwijdering uit het onderzoek te rechtvaardigen.”

“Ze legden in Neufchâteau klacht neer tegen Gérard en Dernicourt. Procureur Michel Bourlet kon enkel vaststellen dat het pv inderdaad vals is en eist dat de feiten worden vervolgd. Voor politiemensen is valsheid in geschrifte een zwaar vergrijp, dat vijftien jaar dwangarbeid kan kosten. Bourlet meent dat Gérard en Dernicourt niet alleen handelden. Het pv werd geviseerd door commandant Jean-Luc Duterme, het hoofd van de antenne. Vandaag verschijnen de drie BOB'ers voor de raadkamer in Neufchâteau.”

Tot vandaag is er discussie over de verklaringen van X1.

Bron: P-magazine | Thierry Debels | 24 Augustus 2024

Ook het dossier Bende van Nijvel bevat een lawine aan vervalsingen.

De laatste vervalsingen, of toch diegene die ik dacht te vinden, zijn ivm het NICC rapport ivm de vondst van Ronquières. Noteer in dat verband twee zaken, ten eerste dat was onder Martine Michel en ten tweede hadden die volgens mij hetzelfde doel, namelijk een speurdersploeg op basis van ... onbetrouwbaar maken.

De dag dat dit rapport zou gepubliceerd worden, alsmede de origine van de stukken die ter analyse werden aangeboden, zou bij velen de ogen doen open gaan denk ik. Zoals ik reeds meerdere keren schreef, het is niet voor niets dat het NICC zich teruggetrokken heeft. Dat wil zeggen in mensentaal, weg zogezegde wetenschappelijke bewijzen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de advocaten die nog bijkomend onderzoek vragen beginnen met deze zaak omdat hiermee mogelijke vervalsing zou kunnen aangetoond worden en door wie. Het is verdomme dringend tijd dat het gerecht aangemaand zou worden het woord "disfunctie" te schrappen en eindelijk zou willen toegeven dat bepaalde zaken moedwillig of onder druk van ? gebeurden.

Ik geef toe dat dit waarschijnlijk zal gebeuren op dezelfde dag dat er molenstenen zullen gaan drijven op de Rijn. Alhoewel, misschien zijn er nog speurders die het voorbeeld van Bille en De Baets gaan volgen ... en er hun levenstaak gaan van maken gerechtigheid te zoeken en te vinden. Wie weet?

(Alweer dezelfde vraag, is er hier iemand in staat het artikel hier te plaatsen MET foto's van de documenten?)