Re: Zoekactie Ronquières: 2010
Graag nog even terugkomen op het in het water werpen van de zakken met wapens in 1985. Kan mij iemand met zekerheid melden wie het in het water werpen van de zakken opgemerkt heeft? Op deze site staat vermeld dat dit de uitbater van La petitte bouffe was, ik beschik echter over inlichtingen dat deze frituur pas in 1987 bestond.
Het is een klein aanlegsteigertje waar mensen met plezierboten kunnen aanmeren om er iets te nuttigen. Volgens mij bestond 60 % van het cliënteel hieruit, aan gezien er in de omgeving weinig mensen wonen. Aan de overkant van de straat is er ook een kleine parking.
Volgens de foto's op deze site werden de zakken ter hoogte van de steiger aan la petitte bouffe in het water geworpen. De zoekwerken door de CBW gebeuren echter op een heel andere plaats, namelijk het uiterste punt van de draaikom, op de luchtfoto duidelijk te bekijken. Deze plaats ligt een 100 meter van de frituur vandaan. Ik stel me dan ook volgende vragen:
De plaats waar CBW nu zoekt is niet per auto te bereiken, dus hebben de daders de afstand met zakken vol wapens te voet gedaan?
Hebben ze hun voertuig geparkeerd op de kleine parking aan de overkant van de straat frituur?
Met zakken de straat overgestoken om ze vervolgens al dan niet ter hoogte steiger of uiterste punt draaikom in het kanaal te werpen. Misschien bij het oversteken van de straat of te voet naar draaikom lopen opgemerkt?
Op een kille novembernacht zullen er naar alle waarschijnlijkheid geen wandelaars of fietsers geweest zijn.
Wie zag dat in het water werpen?