871

Re: Philippe De Staerke

fenix wrote:

Daar gaan we weer. Neen, dat zou kunnen betekenen dat Philippe De Staerke stoer genoeg was om vrouwen met kinderen te gaan bedreigen en het gerecht of de politiediensten lieten begaan.

Het gerecht en/of de politiediensten waren dus medeplichtig?

872

pyrénéen wrote:

Philippe De Staerke in Het belang van Limburg van 1/6/2001:

"we zijn niet op zaterdag maar op vrijdag naar Aalst gegaan om zijn dochter op te halen van internaat".

De vraag is dus: waar is Sandra opgeleid? Interview op de Franze site, zie Philippe De Staerke thread, pagina 1.

Er is hier al eerder gezegd dat ze helemaal niet op internaat zat in Aalst, maar in Halle op school zal. Zie posts 346, 493 en 496.

PS: in Hofstade was (en is nog steeds) een internaat naast het woonwagenpark dat er nu ook nog steeds is (in de jaren 80 waren er 2, maar één ervan is opgeruimd geworden), maar daar zal het ook wel niet geweest zijn.

pyrénéen wrote:

Philippe De Staerke in Het belang van Limburg van 1/6/2001:

"we zijn niet op zaterdag maar op vrijdag naar Aalst gegaan om zijn dochter op te halen van internaat".

De vraag is dus: waar is Sandra opgeleid? Interview op de Franse site, zie Philippe De Staerke thread, pagina 1.

Nee, de vraag is of Philippe De Staerke zich samen met Yvette van Hemelrijck en haar dochter kort voor de overval naar de delhaize Aalst heeft begeven. Misschien eens aan de dochter vragen.

Einde verhaal.

874

De dochter wou niet meer terugkomen op Aalst en dat is haar goed recht. Betalen wij trouwens de politie niet om ons te beschermen? Heb gisteren nog eens een uitzending op de radio beluisterd uit '89. Ik dacht VPRO met de titel "Het spoor". Staat hier ergens in een apart topic » Forum

Absoluut de moeite waard om eens te beluisteren. Zal het nog eens opzoeken en hier vermelden.

Ambrosius wrote:

Nee, de vraag is of Philippe De Staerke zich samen met Yvette van Hemelrijck en haar dochter kort voor de overval naar de delhaize Aalst heeft begeven. Misschien eens aan de dochter vragen.

Einde verhaal.

Wat mij zeker lijkt is dat ze de Delhaize de Aalst kende sinds ze terugkeerde de exacte locatie van de stripboekenplank.

Dat laatste heb ik ook altijd als een zekerheid geweten, maar wat is nog zeker in dit dossier? In elk geval, zelfs al zouden sommige slachtoffers in Aalst niet toevallig zijn gekozen (waarover ik geen uitspraak doe), het feit dat ze daar die avond kwamen winkelen, is niet vreemd. Immers waren het mensen uit de streek.

Als speurders daadwerkelijk konden aantonen dat een gangster uit het Brusselse daar was, vrijdag of zaterdag, dan moet deze persoon hiervoor toch minstens een goede reden hebben kunnen geven. Mensen hebben niet de gewoonte dertig kilometer verderop boodschappen te doen, zelfs niet als ze daar toevallig in de buurt zijn.

877

fenix wrote:

De dochter wou niet meer terugkomen op Aalst en dat is haar goed recht.

Waarschijnlijk spreekverbod. En met rede.

Heuvel is een deelgemeente van Aalst. Ik vraag me af of we naar de stamboom van de radiopresentator hebben gekeken. Legde hij de connectie tussen Scherpenheuvel en Johnny B. Good?

879

pyrénéen wrote:

Wat mij zeker lijkt is dat ze de Delhaize de Aalst kende sinds ze terugkeerde de exacte locatie van de stripboekenplank.

Als we kijken naar de kwaliteit van het onderzoek zou ik er niet van verschieten dat de speurders haar geholpen hebben om de exacte locatie van de stripboeken te vinden. Al zeg ik dat onder voorbehoud want ik heb daar geen bewijzen voor.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

880

Zo moeilijk was die locatie nu ook weer niet. Als je langs de ingang van de parking binnen kwam moest je er sowieso passeren.