Bedankt Thomas
Citaat uit » Forum
“Onlangs vertelde iemand ons dat zijn papa rijkswachter was in Aalst in de jaren 1980, en dat er op 9 november, de dag van de overval op de Delhaize in Aalst, een feest aan de gang was van de politie en de rijkswacht. Met een voetbalmatch in de namiddag en een maaltijd 's avonds. Zijn vader vertelde hem dat er tijdens het feestdiner die avond twee rijkswachters in uniform binnenkwamen om iedereen naar de kazerne te roepen. Dat is iets kleins, maar toch interessant. Misschien betekent het dat de overvallers in Aalst van dat feest afwisten, dat ze die avond daarom uitgekozen hebben.”
Dus eerst voetbalmatch en 's avonds was er een maaltijd. Dat strookt meer met wat vage herinneringen die ikzelf heb van dingen die ik eerder gelezen/gehoord/gezien heb: "er was een feestje van de rijkswacht aan de gang tijdens de overval".
citaat uit » Forum
Rond zevenen kreeg de Aalsterse vrije radio Mi Amigo tijdens het verzoekplatenprogramma een telefoontje: “Ik zou een plaatje willen aanvragen voor de bende van Hofstade in naam van de bende van Nijvel. De Marlets met ‘Te voet naar Scherpenheuvel’. Liefst draaien voor kwart over zeven of om kwart over zeven, zeker niet later. Anders is het te laat.”
"Liefst kwart over 7". Dat is een kwartier voordat de rijkswacht de parking verlaat. "Anders is het te laat". Lijkt mij toch dat iemand wist dat de parking "vrij" zou komen rond dat uur.