Ik kan Henderickx via publiek toegankelijke bronnen tracken tot in 2016, toen heeft hij het zaakvoerderschap en de aandelen van 1 van zijn vennootschappen overgedragen.
De nieuwe zaakvoerder heeft die vennootschap vereffend in 2022, ze had reeds jaren een serieus negatief eigen vermogen en was niet meer actief maar ik vermoed dat het een schuld van de vennootschap aan rekening courant zaakvoerder was die al bestond in de tijd dat Henderickx zaakvoerder was en die overgenomen werd door de nieuwe zaakvoerder, in 2016.
Om het simpel te zeggen: de nieuwe zaakvoerder heeft de schulden van een lege doos overgenomen is wat ik ervan maak.
In een plotwending die alleen maar in dit dossier kan voorkomen: de nieuwe zaakvoerder tot de vereffening is een telg van een familie die op de lijst van 100 rijkste belgen staat. Meestal eindig je niet op die lijst door dergelijke overnames, ik vraag me af wat de tegenprestatie was.
Voor het overige niets behalve verwijzingen naar jobs in Afrika, Afghanistan, Irak…vermoedelijk huurlingenwerk.