Topic: Jean-Luc Piavaux
Jean-Luc Piavaux is een belangrijke pion in het Vandeuren-spoor. Advocaat Delhuvenne over Piavaux:
"Begin jaren 80 startte ik als advocaat. Een cliënt, Jean-Luc Piavaux, contacteerde me in de herfst van 1982 in verband met een huurprobleem. Hij had een systeem bedacht van verkoop per correspondentie, sneeuwbalverkoop vooral aan rijkswachters. Het ging om schoonmaakmiddelen en daarover wilde hij mijn advies. Ik zei dat hij problemen zou krijgen. Hij liet zich overtuigen om het plan op te geven, maar hij had al een pand gehuurd in de Zuidstraat en moest af van het contract."
"De afspraak was dat hij rond drie uur zou langskomen. Dat was op 30 september 1982, een donderdag. Hij kwam een uur te laat. Zijn excuus was dat hij de broer van zijn secretaresse uit de brand had moeten helpen na een overval. Die broer heette Bruno Vandeuren, en Piavaux had hem moeten terugvoeren naar de Louizalaan naar een parkeergarage aan de hoek met de Rue du Beau Site [Dat is dezelfde Beau Site waar ook Bouhouche en Beijer een garagebox hadden]."
"Er was die dag rond dat uur maar één hold-up gebeurd, en dat was bij wapenhandelaar Dekaise in Waver. Ik moet erbij zeggen dat ik het verhaal van Piavaux een paar dagen na de overval ook verteld had aan een politieman in Woluwe met wie ik contact had in een ander dossier, en ook die man had het parket ingelicht."
Bron: Beetgenomen | Hilde Geens