Re: Nog een theorie
Krijg de link hier niet. Maar tik in de zoekfunctie kolonel Remy in
» Forum
Heb zelden of nooit psychopaten in groep weten opereren.
Het hoeven niet per sé psychopaten te zijn, drugs kan bv. ook een rol gespeeld hebben. Denk bv. aan de Einsatzgruppen of het bloedbad van Mỹ Lai tijdens de Vietnam-oorlog. Dat waren groepen mensen die zich te goed deden aan de meest gruwelijke misdaden.
Tenzij we het misschien over huurlingen hebben. Of beter, sommige huurlingen.
Dat is zeker een (heel grote) optie. Het aantal huurlingen dat na hun terugkeer in de criminaliteit belandt, is ontzettend groot. En ik denk dat we niet willen weten wat voor gruwelijke misdaden die tijdens hun missies hebben begaan.
Dat er in die richting niet gezocht werd bewijst niet dat die buitenlandse inmenging er niet was.
Er is wel in die richting gezocht.
de hermetisch afgesloten "US Air Base" Chievrès
Ik hoop voor de Amerikanen dat al hun militaire basissen hermetisch afgesloten zijn.
Als je alle feiten bekijkt vanaf Vielsalm, de verkenningsritjes van Lhost, de connecties met SHAPE, het spoorloos verdwijnen na de feiten
Het is niet omdat er zaken tijdens een bepaalde periode gebeuren dat ze ook aan elkaar gelinkt zijn. Dat is één van de probleem met dit dossier. Er wordt zoveel gelinkt aan dit dossier dat de pure feiten verloren geraken.
Wat weten van Vielsalm? We weten niet wie het gedaan heeft. We weten wel waar de wapens beland zijn; bij linkse terreurgroepen en niet bij bv. de Bende van Nijvel. Dus als we kijken naar de feiten van de Bende van Nijvel dan heeft de overval in Vielsalm er niets mee te maken.
Er is geen enkel bewijs dat Lhost verkenningen heeft uitgevoerd, en ze zelfs als hij dat wel heeft gedaan - wat ik ten zeerste betwijfel (ongeacht die confrontatie) - dan is er nog geen enkel bewijs dat dit iets te maken heeft met de Bende van Nijvel.
En als je kijkt naar andere criminele feiten dan zul je merken dat veel gangsters spoorloos verdwijnen na de feiten. Dat de Bende van Nijvel hier ook in slaagde, is heel normaal.
En ja, neem er gerust de toenmalige NATO basis Kester ook maar bij als tussenstop op de vluchtroute vanuit Aalst.
Ik zal het simpel houden: Kester heeft niets, maar dan ook niets, te maken met de Bende van Nijvel.