Re: Nog een theorie
Door te stellen dat iets juist of onjuist is, zonder enige argumentatie, gebruik je dezelfde quiz/schoolmeester techniek waaraan je je bij anderen heel erg stoort.
Terechte opmerking, waarvoor mijn excuses.
Ik vermoed dat je het nu specifiek over mijn stelling over Chièvres hebt? Kort samengevat: In de loop der jaren ben ik al vaak benaderd door mensen die ik volledig vertrouw en die me soms meer kunnen vertellen over bepaalde getuigenissen of verhalen uit het Bende-dossier. Dat stelt me in staat om - vooral op de achtergrond - bepaalde verhalen te beoordelen en te evalueren. Om die mensen hun identiteit te beschermen, kan ik echter niet dieper ingaan op die conclusies. Een voorbeeld van zo'n verhaal is dus de mogelijke betrokkenheid van de basis in Chièvres. Er is geen enkel geloofwaardig argument om die plaats te linken aan het Bende van Nijvel-dossier. (Misschien wel aan andere onopgeloste misdaden tijdens de Koude Oorlog, maar dat is een andere discussie.)
Ik ben me ervan bewust dat ik een soort van 'Leap of Faith' verwacht van de mensen die dit lezen, maar als ik niet zeker zou zijn van mijn werk, dan zou ik zo'n stelling ook niet zo zeker verkondigen. Maar moest er toch andere - geloofwaardige - informatie mijn richting uit komen, dan verander ik met plezier van mening.
Analyseer ook eens de informatie uit het Chièvres-topic. Er is weinig openbare informatie om de basis te linken aan het dossier, en die openbare informatie die er is, is van heel lage kwaliteit. Dan vind ik bv. de boerderij van Calmette veel interessanter (en ja, volgens mij is het toeval dat die vlakbij die basis lag).