Re: Juan Mendez
Ik weet ook niet hoe je 'koelbloedig' met zijn paniekerig gedrag eind '85 kan matchen.
In de tijdlijn die ik heb over de laatste weken van Mendez, plaats ik dat paniekerig gedrag in een ander perspectief. Hieronder een klein stukje uit die tijdlijn:
Mendez vertrekt op 10 november naar Zuid-Amerika. (Er is voor mij geen twijfel mogelijk dat hij op 9/11 in België was, ongeacht wat zijn broer daarover zegt.)
Mendez wist al van de feiten in Aalst voor hij vertrok.
Wanneer hij landt, belt hij naar zijn vrouw met de vraag om hem op de hoogte te houden van het onderzoek. Waarom doet hij dat?
Op een bepaald moment leest hij iets in de krant over de feiten in Aalst. Hij belt onmiddellijk zijn vrouw. En wat zij aan de telefoon vertelt was “duidelijk slecht nieuws”, want vanaf dat moment wordt hij heel zenuwachtig en moet hij zelfs naar een dokter voor kamleermiddelen.
Misschien de sleutel tot de oplossing: wat heeft de vrouw van Mendez aan de telefoon verteld waardoor Juan Mendez in een acute angstpsychose terecht kwam?
Waar is het harde bewijs dat Mendez een bloeddorstige gangster was, en aanwezig in de winkel tijdens de overval op Dekaise in Waver, en dus bij gevolg een lid van de onbestaande Bende van Nijvel?
Als er hard bewijs was, dan had ik deze website niet moeten maken. Ik noem Mendez ook één van de absolute hoofdverdachten van de overval bij Dekaise. Dat betekent niet dat hij de enige hoofdverdachte is. De term hoofdverdachte betekent ook niet dat hij per sé de dader is, maar dat er meer dan voldoende elementen zijn die hem uitermate verdachte maken, ongeacht zijn relatie met Dekaise.