Re: Juan Mendez
Ik zou het nog eens terug moeten opzoeken maar er was wel iemand die de dood van Mendez voorspelde. Het staat zelfs ergens in een PV. Was het Asterix?
Het is ook niet onmogelijk dat de Bende ophield omdat het doel bereikt was, namelijk een forse investering in de veiligheidsdiensten.
Het enige dat we met zekerheid weten is dat we het niet weten. Conclusie, zowat iedereen hier kan gelijk of ongelijk hebben. En met logica lossen we de Bende niet op. Laats las ik hier iets in de zin van: Waarom zou je van Brussel naar Antwerpen rijden via Herentals. Dat soort logica mag je nooit op de Bende loslaten.
Blijkbaar kon nooit gecontroleerd worden of het verhaal van Asterix klopte omdat de drie betrokkenen alle 3 gedood werden (toeval natuurlijk).
Ik heb dit verhaal proberen na te trekken. Verbeter me indien ik fout zou zijn aub. Het gaat over een verklaring van een niet-gekende tipgever die deze verklaring schriftelijk afleverde aan Frank De Moor ergens tussen maart 1988 en april 1988. Dit is dus meer dan 2 jaar na het feit dat er genoemd werd rond de moord van 7 januari 1986 op Juan Mendez).
De niet-gekende tipgever haalde naar eigen zeggen zelf de informatie van François Ertrijckx, die hem dat tussen eind 1984 en z'n dood in januari 1985 vertelde. Aangezien deze op 22 januari 1985 gedood werd, kon niet gecontroleerd worden of de niet-gekende tipgever de waarheid sprak.