Ben wrote:Er valt me iets op in de boodschap van de beller. Wat als de boodschap niet gaat over het aangevraagde nummer of de "bende van Hofstade", maar om de tijdsaanduiding in die boodschap?
(...) "Liefst draaien voor kwart over zeven of om kwart over zeven precies, zeker niet later. Anders is het te laat. Ik mag er toch op rekenen?"
De beller zegt in zijn vraag twee keer "kwart over zeven". Dat is 19u15 en als je 19 optelt met 15, krijg je 34. Het toeval wil dat de overval in Aalst start om 19u34.
Dit lijkt me de tekst van het verzoek zoals dat doorgegeven werd aan de DJ, NIET wat er werd gehoord op de radio. Anders heeft het geen zin.
De DJ zou zeker niet gesproken hebben over kwart over zeven of iets dergelijks maar het in het beste geval gewoon gedraaid hebben om 19:15. Ergo: de 'verborgen boodschap' gaat verloren.
Voor mij is dit gewoon toeval, het had niets te maken met de timing van de aanval. Trouwens, indien het draaien van een plaatje voor een bepaald uur een soort van 'final go' moest voorstellen dan is het een extreem riskante manier voor wat een 'kritieke go/no go' moest zijn. Het minste dat verkeerd ging en heel hun plan (dat, als we de gangbare theorie hier mogen geloven, 2 wagens en minstens 5 deelnemers impliceert) valt in duigen.
Ik ben sceptisch over heel dat plaatjesverhaal. Volgens de DJ was het in perfect Nederlands. Geen van de gekende verdachten sprak Nederlands op zo'n niveau, geen enkele. Het 'verzoekje' werd ook niet door veel personen gehoord.