Re: Getuigenis Philippe Clerbois
Ik heb ook mijn twijfels bij de getuigenis van Philippe Clerbois maar ik meende dat het tweede koppel niet durfde getuigen uit angst. Ik wist niet dat ze niets hadden gezien.
Aan de andere kant: het feit dat er kogelkoppen gevonden zijn en munstukken uit die tijdsperiode betekent toch ook wel iets. Wat zijn de kansen dat je dergelijke voorwerpen vindt als je op een willekeurige plek begint te graven? Vos is blijkbaar zeker van zijn zaak dus misschien zijn er meer elementen in het dossier dan die getuigenis.
Nog sterker: de man van het koppel dat vooraan zat heeft carrément verklaard dat Clerbois een fantast is. Ze hadden gewoon kunnen zeggen dat ze niet wensten te getuigen en geen verklaring afleggen. Dat hebben ze niet gedaan: ze hebben ontkend dat er iets gebeurd is. Clerbois werd na zijn eerste verklaring verhoord onder hypnose. Oorspronkelijk plan was om ook zijn toenmalige partner die naast hem zat te verhoren onder hypnose. Nadat men klaar was met hem was dat ineens niet meer nodig. Een beleefde manier om te zeggen 'Laat maar, we hebben genoeg gehoord en genoeg tijd verprutst'?
Er zijn nog meer inconsistenties.
Maar: er zijn die kogelkoppen, dat is een feit. Gevonden op 15 cm diepte. Probleem is dat er enorm veel geknald werd in dat bos dus zonder forensische link naar een wapentype waarvan het vaststaat dat de daders dat gebruikten is dat niet veel waard. Ik zou ook geneigd zijn te denken dat er een reden is dat Vos daar zo sterk in gelooft. Maar hij gelooft ook in een dader van 205 cm en sorry, dat is onzin.