Re: Nieuws
Aanpassingen Forum
De laatste tijd zijn er een paar aanpassingen gebeurd aan het forum:
Het topic Terrorisme is verplaatst naar “Motief”.
Het topic Nieuws is verplaatst naar “Diverse”.
Het onderdeel "Andere zaken" is verwijderd.
Het forum focust zich meer op de loden jaren. Daarom is het topic "Zaak Dutroux" verwijderd. Je kan het topic over het Dossier Dutroux nog wel vinden in de prullenbak, tot ik beslist heb wat ik ermee ga doen.
De topics "X-getuigen" en "Michel Nihoul" zijn verhuisd naar het forum Roze Balletten.
Het topic Politiek & Business is verhuisd naar het forum "Encyclopedie".
Er zijn drie nieuwe Wiki’s aangemaakt: Getuigen, Afpersing en Motief - Andere.
De indeling van “Daders” is alfabetisch gemaakt.
De naam van het topic "Bende Bouhouche & Beijer" is veranderd naar Bende Bouhouche-Beijer.
Daders
Ieder onderdeel binnen "Daders" had een overzicht van feiten die gelinkt waren aan die bende. Al deze feiten zijn verplaatst naar het topic "Andere feiten".
Bijvoorbeeld: het topic over de overval aan het Walibi-pretpark in 1985 vind je nu niet meer in het forum over Bouhouche en Beijer maar in het forum "Andere feiten".
Toekomst
Sinds enkele jaren heeft deze website en dit forum als ondertitel "De Belgische jaren van lood". Vanuit dat oogpunt wil ik me meer focussen op deze periode, deze loopt van midden jaren '70 tot begin jaren '90. Het belangrijkste aspect blijft natuurlijk het verhaal van de Bende van Nijvel; de verdachten, het mogelijke motief, het onderzoek, ... Maar de feiten van de Bende van Nijvel gebeurden niet in een historisch vacuüm. Ze gebeurden tijdens een heel woelige periode met politieke instabiliteit, nationaal en internationaal terrorisme, veel misdaad, sociale onrust, .. Daarom zal er ok meer aandacht komen op andere feiten tijdens deze periode: overvallen, terrorisme, politiek, ... Zodat we de misdaden van de Bende van Nijvel beter kunnen kaderen binnen het groter geheel van deze woelige periode.
Er zullen dus nog veel meer feiten toegevoegd worden aan het topic "Andere zaken". Dit topic zal ook verplaatst worden zodat het zichtbaar niet meer vermengd wordt met de feiten van de Bende van Nijvel.
Feedback
Suggesties, opmerkingen, vragen, tips, verbeteringen, ... zijn altijd welkom via het topic Feedback of via mail.