Ik weet niet in hoeverre je de theorie van Chronos hebt gevolgd op de Franstalige site. Ik was er te laat bij want ben dit dossier pas sedert begin dit jaar serieus beginnen researchen. Het eerste deel staat er nog en ik ben onder de indruk van zijn analyse en de manier waarop hij die onderbouwt. M.i. valt er weinig op af te dingen, tenminste vanuit het perspectief van iemand die het dossier niet heeft. Persoonlijk vind ik dat het met voorsprong de sterkst onderbouwde theorie is die ik al heb gelezen.
Daarna is hij vanuit die theorie begonnen met 'daderidentificatie' en ingevolge een klacht van een advocaat heeft Michel op grote schaal alle berichten die daar op één of andere manier naar verwezen, verwijderd.
Maar met wat gepuzzel was het mogelijk één en ander te reconstrueren (het huis in de Rue Spaak te Elsene, de tekening op de garage). Met nog veel meer gepuzzel heb ik ook de naam van zijn verdachte voor de rol van 'killer' gevonden, een zekere A.R., momenteel wonend in Frankrijk (Ben, als je dit leest en weet wie bedoeld wordt, ik zou het graag bij initialen houden). Vanaf het adres kunnen ook de twee anderen geïdentificeerd worden. De redenering van Chronos is op zich gezond maar na een boel gespit (je wil niet weten hoeveel uur) ben ik op een element gestoten dat zijn identificatie m.i. onderuit haalt. Er is een probleem met de tijdslijn, laat me het daarop houden. En als die niet consistent is, sneuvelt zijn identificatie.
Maar ik herhaal: zijn analyse is m.i. formidabel en ik betreur het dat hij niet meer actief is. Hij kon zeer cassant zijn maar ik kan leven met cassant als de rest van wat hij zegt steek houdt. Alleen lijkt niemand zijn theorie te willen horen: te simpel.