Ik word echt op mijn wenken bediend.
Ik zat mij gisteren af te vragen hoe lang het zou duren voor men in deze zaak met een of ander sex schandaal zou boven komen of afrekeningen i.v.m. benoemingscarrousels.
En hop, vandaag in de krant:
Seksschandaal
Volgens onze informatie zou de magistraat bij het Brusselse parket die het dossier vergat, geen onbesproken figuur zijn. Er liep ooit een onderzoek tegen hem omdat hij betrokken was in een seksschandaal. Het dossier werd geklasseerd, maar hij kon die smet nooit afschudden. “Hij was niet incompetent. Maar ook geen sterk figuur”, zegt men ons. De magistraat zou ooit ook het bekende fraudedossier Beaulieu onderzocht hebben. Het dossier heeft ettelijke maanden onaangeroerd in de gang voor zijn bureau gelegen. De zaak is uiteindelijk op niks uitgedraaid.
Ik denk dat ik de naam van de magistraat ken. Het is echt niet de eerste keer dat hij iets in zijn schuif laat liggen (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat hij dat in de zaak met de Tunesiër bewust heeft gedaan). De man is duidelijk veel meer met andere dingen bezig dan zijn schuif uitkuisen.
Ik ben ooit via de Bende van Nijvel bij hem uitgekomen. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat hij iets met de bende te maken had.
(De schaamteloos rijke en zichzelf onaantastbaar voelende milieus die deze crisissen veroorzaken, demonstreren al van af het Romeinse Rijk, over de krankzinnige veertiende eeuw tot nu een moraal die steunt op oeverloos bezit, brutale macht en de belangrijkste drijfveer van het bestaan: Seks.)